ZAGREB - Od 13 sati u potpunosti je normaliziran telekomunikacijski promet u zemlji, a uzroci poteškoća bit će poznati nakon detaljne analize stručnjaka, priopćeno je u utorak iz Hrvatskog telekoma (HT).
Kako navode, u ranim jutarnjim satima došlo je do poteškoća u korištenju telekomunikacijskih usluga HT-a.
"Za vrijeme trajanja poteškoća ni u jednom trenutku nije bilo potpunog prekida telekomunikacijskih usluga. Uzroci će biti poznati nakon detaljne analize stručnjaka HT-a i partnera. Stručnjaci HT-a i Ericssona odmah su pristupili otklanjanju poteškoća. Za hitnu službu 112 preusmjeravanjem je osigurana nesmetana dostupnost", navodi se u priopćenju.
Iz HT-a se ispričavaju svima koji su imali poteškoća u korištenju njihovih usluga.
Poteškoće u mrežama HT-a uzrokovale su u utorak brojne probleme, među ostalim s uslugama Porezne uprave, na bankomatima i pri plaćanju karticama, a probleme u poslovanju imali su i Hrvatska pošta, Zagrebačka burza i druge službe, primjerice taksi operateri.
Porezna uprava izvijestila je da zbog tehničkih poteškoća njezin sustav nije u mogućnosti osigurati pružanje redovnih usluga poreznim obveznicima. No ističu kako je, primjerice, kod fiskalizacije računa zakonom predviđeno postupanje u ovakvim situacijama pa sustav fiskalizacije nije ugrožen.
Naime, u slučaju prekida uspostavljene elektroničke veze, Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom propisuje da obveznik fiskalizacije izdaje račune za promet u gotovini s propisanim sadržajem, dakle s vremenom izdavanja računa, oznakom operatera, oznakom načina plaćanja računa te zaštitnim kodom izdavatelja računa (ZKI), ali bez podataka o jedinstvenom identifikatoru računa (JIR).
"Obveznik fiskalizacije dužan je u roku od dva dana, računajući od dana u kojemu je došlo do prekida veze, uspostaviti elektroničku vezu te dostaviti sve izdane račune. Porezna uprava će svim tako dostavljenim računima odrediti JIR te ga dostaviti obvezniku fiskalizacije kao potvrdu o zaprimljenosti naknadno dostavljenih računa, a sve putem naknadno uspostavljene elektroničke veze", ističu iz Porezne uprave.
Tehnički su se problemi odrazili i na poslovanje banaka, pa tako iz Zagrebačke banke navode kako tijekom protekle noći i jutra nije bilo mogućnosti korištenja njihovih bankomata, poslovnica i POS uređaja, a službene telefonske linije banke su u tom vremenu bile nedostupne. Iz Privredne banke Zagreb, pak, navode kako u njihovoj mreži dolazi do povremenih poteškoće u radu pojedinih poslovnica, bankomata i POS uređaja.
Zbog poteškoća s podatkovnim prometom, Hrvatska pošta nije bila u mogućnosti pružati uslugu u dijelu svojih poštanskih ureda.
Problema je imala i Zagrebačka burza koja je odgodila početak trgovanja.
Nedostupnost fiksne i mobilne mreže odrazila se i na rad taksi operatera.
Tako su iz tvrtki Taxi Cammeo izvijestili da su se noćas oko 1,50 sati počeli pojavljivati problemi u radu fiksne i mobilne mreže, zbog čega su se u toj tvrtki susreli s poteškoćama u pružanju usluga.
Klijenti su tako otežano ostvarivali komunikaciju s Taxi Cammeom putem poziva na jedinstveni telefonski broj 1212, a nije radila ni mobilna aplikacija Taxi Cammea.