Kvaliteta proizvoda /

Istraživanje EU dokazalo: Hrvatska Fanta je izrazito narančasta, jedan Danone jogurt najmanje kremast...

Image
Foto: Coca-Cola, Fanta

Razlike u domaćim varijantama nisu pokazivale geografski trend, odnosno kako ne postoji razlika konkretno između "istoka" i "zapada"

30.3.2021.
11:34
Coca-Cola, Fanta
VOYO logo

Kolika je razlika između određenih hranidbenih proizvoda između Hrvatske i ostatka EU, pokazalo je novo istraživanje.

Degustatori su ocjenjivali okus, boju, miris i teksturu proizvoda te ih grupirali po sličnosti, a da nisu znali da postoje razlike u sastavu, prenosi Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jogurt Danone Activia Nature koji se prodaje u Hrvatskoj najmanje je kremast u usporedbi s proizvodima koji se prodaju pod istim imenom u drugim EU državama. S druge strane, Fanta koju kupujemo u trgovinama u Hrvatskoj najviše je narančasta s uspredbom boja svih ostalih Fanti u EU. Jacobs 3 u 1 u Hrvatskoj intenzivnijeg je okusa. Ipak, hrana za djecu Nestlé, NAN, Optipro 2 ne odstupa po osjetilnim karakteristikama od hrane iz trgovina drugih država.

Senzorni testovi za 16 država Europska komisija naručila je još jedno istraživanje o prehrambenim proizvodima koji se prodaju pod istom markom i u istoj ili sličnoj ambalaži u različitim državama članicama nakon pritužbi – i kasnije dokazivanja – da isti proizvodi imaju drukčiji sastav i drukčiji okus, no ovoga su puta proveli senzorne tekstove u kojima su degustatori, njih desetak, ocjenjivali okus, boju, miris te teksturu proizvoda te ih grupirali po sličnosti a da nisu znali da postoje razlike u sastavu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Ledo od 1958. /

Sve je počelo kao bajka sa Snjeguljicom: Kako se razvijalo carstvo 'smrznutog' kroz godine?

Image
Ledo od 1958. /

Sve je počelo kao bajka sa Snjeguljicom: Kako se razvijalo carstvo 'smrznutog' kroz godine?


Za 10 od 20 proizvoda razlike u osjetilnim svojstvima bile su uočljive u nacionalnim verzijama i korespondirale su s razlikom u sastavu. Kao što je bio slučaj u prvoj studiji, razlike u domaćim varijantama nisu pokazivale geografski trend, odnosno kako ne postoji razlika konkretno između "istoka" i "zapada". 

Coca-Cola je varirala po slatkoći, u Poljskoj je najslađa, dok je u Letoniji najmanje slatka. Pepsi Cola iz Hrvatske je nešto manje slatka od ostalih i manje intenzivna okusa.  Danone Activia Nature jogurti najmanje su kiseli kod nas i u Belgiji, ali su naši i najmanje kremaste strukture. 

Njemački Milka Choco kolačići su najmanje hrskavi, slovenski i hrvatski su srednje, dok su belgijski i letonski najhrskaviji. Naši su najmanje kiseli. Kod praška za puding od čokolade dr. Oetker proizvod s hrvatskih polica nije se znatnije razlikovao od drugih, a kod Fante situacija najviše odskače - naša je znantno "narančastija" od ostalih.  Tonovi napitka jako se razlikuju. Objašnjenje proizvođača Instant-kava Jacobs Original/ Classic 3 u 1 koja se prodaje u Hrvatskoj po sastavu je jednaka onoj estonskoj ili mađarskoj, dok se od njemačke razlikuje dodatkom laktoze i stabilizatora E340 i E452. Njemački proizvod najmanje je intenzivan, dok se pak hrvatski nalazi na vrhu po toj osobini i ima izrazito jak okus, prenosi Večernji.

Kinder Pingui iz Hrvatske ne odstupa od ostalih po osjetilnim osobinama, kao ni hrana za djecu Nestlé, NAN, Optipro 2.  Danone je objasnio da je zapravo riječ o dva proizvoda – iako to nije navedeno – koja se razlikuju u pripravljanju, dok je Coca-Cola također primijetila da razlike dolaze zbog sastava i da nema govora o dvostrukoj kvaliteti. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo