Bijeg od posla, svakodnevnih briga i kredita u neki drugi, uzbudljivi i zabavni život. Sve to nudi LARP. Riječ je o engleskoj skraćenici koja označava igru uživljavanja u razne uloge.
Nova je to igra u kojoj se odrasli kao i djeca postaju
mafijaši, prinčevi i princeze, hobiti, gusari, čak
i političari.
LARP je i sve prihvaćenija igra u učionicama, u
radu s djecom s posebnim potrebama i u stvaranju turističke
ponude, primjerice pri revitalizaciji dvoraca.
Upravo to radi kreativni kolektiv Terrible
Creations igrajući se uživljavanja u uloge. Radi se o
sve popularnijoj zabavi - igri u kojoj se grupa ljudi kostimira -
uživljava u uloge, i igra po dogovorenom scenariju.
Scenarije za LARP smišljaju Don Angelo Dolce i
Mario Gambino, u pravom životu zapravo Matija
Mihoković i Miroslav Wranka, koji su
gostovali u RTL Direktu kod Zorana
Šprajca, koji je najprije dobio šešir od gostiju.
U našem studiju predstavili su kostime koje koriste u igri Família Bonifácio (italoamerička mafijaška obitelj tijekom 20-ih godina prošlog stoljeća).
- Što je Cosplay, a što je LARP?
- "LARP podrazumijeva kostimiranje, dok je Cosplay samo po
sebi preuzimanje likova iz popularne kulture, poput Iron
Mana, Wonder Woman... U LARP-u je kostim samo nešto što dodaje na
atmosferi."
- Kako se igrate? Vi sami smislite scenarij i kako ga,
gdje i kome prodate?
- "Probajte zamisliti da ste sudionik u kazališnoj predstavi. Ali
bez publike, bez teksta, redatelja. Imate jedino ulogu, priču i
pravila, primjerice da možete ili ne možete upucati nekoga. Potom
igra kreće i improvizira se.
- Što je pozornica?
- "Neke igre se odvijaju u šumi, a većina naših je zasad na
zatvorenom. Dobar je primjer u Poljskoj gdje se igraju Harryja
Pottera u dvorcu. U Norveškoj ima jedna igra na brodu.
- Što je cilj igre?
- "Cilj igre je užitak, doživlja, zabava. Samim time što
sudjeluješ imaš taj doživljaj, to nezaboravno iskustvo."
- Koliko može biti najviše igrača?
- "Trenutno imamo igre za od tri do 30 osoba. Razvijamo igru i za
50 osoba."
- U natjecanju StartUp Europe Awards na nacionalnoj
razini, odnijeli ste prvu nagradu kao najbolji kreativni startup
i izborili pravo nastupa u europskom finalu u Bruxellesu. Što je
bio projekt s kojim ste pobijedili?
- "Naša ideja je bila smisliti 17 igara za 17 dvoraca u
Prigorsko-goranskoj županiji. Te igre bi bile namijenjene
turistima, kako bi oni naučili više o toj destinaciji."
- "A kako se igrate političara, ima tu neki scenarij ili
je kao u hrvatskoj politici, sve
improvizacija?
"Imamo mafijaše, ali to nije dosta", uz smijeh
zaključuju Matija
Mihoković i Miroslav
Wranka.