Kad je prije desetak dana glumica Gwyneth Paltrow objavila da u prodaju pušta svijeću na kojoj piše "Ovako miriše moja vagina", pola se svijeta zgražalo. Ali, difamirane svijeće koje koštaju 500 kuna su rasprodane, a na listi čekanja je još 20.000 kupaca.
I nije to jedini primjer vaginalnogmarketinga - prodaju se ogrlice, ruž pa i perike za vagine.
Sprječavanje raka vrata maternice s pomoću tehnike parenja vagine, jaja od žada koja čuvaju od vaginalne infekcije, domaćilubrikant koji pospješuje ženski orgazam, a sada svijeća koja miriše kao njezina vagina, sve su to proizvodi od kojih Gwyneth Paltrow zarađuje - 250 milijuna dolara godišnje.
Svijeća pod nazivom "Ovako miriše moja vagina" rasprodana je u samo nekoliko sati i za nju sada postoji listačekanja na kojoj je više od 20.000 ljudi. Svijeća miriše po cedrovini, citrusu, divljoj ruži i sljezovki, a za nju treba izdvojiti 697 kuna - 500 za svijeću i 197 za slanje.
"Gwyneth Paltrow je lukava poslovna žena koja dobro poznaje tržište luksuza. Njezini proizvodi zapravo počinju od nekakvog stvaranja osjećaja srama i odmah nude rješenje. Time se zapravo stvara neki dojam oslobođenja od tog srama za kojeg kupci nisu ni znali dok nisu upoznali njezine proizvode", objasnio je Boris Belak, marketinški stručnjak.
A vaginalni sram jest nešto na čemu se zaista može profitirati. Industrija koja proizvodi tablete za učvršćivanje vulve, vlasulje, čajeve, kreme i parfeme za vaginu te monetiziravježbe koje bi vam trebale učvrstiti vaginu nakon porođaja, godišnje zarađuje milijarde dolara. Ali ne i kod nas.
U Hrvatskoj industrija koja se temelji na vaginalnom sramu još nije toliko razvijena. Pretražili smo cijeli Zagreb kako bismo pronašli proizvod koji izgleda ili miriši kao vagina i sve što smo pronašli je jednaslamka.
Uz slamke, pronašli smo i lubrikant s okusom i mirisom čokolade, jagode i vanilije. Ima li takva industrija u Hrvatskoj uopće šanse? Ljepši spol od ove je teme bježao, a na kraju se odvažila pružiti odgovor Eva iz Španjolske.
"Ne mislim da je to nešto novo jer se žensko tijelo stalno koristi kao stvar. Mislim da je to još jedan od problema koji imamo kao žene, da nas se iskorištava na taj način."
I tako ne misli samo ona. Brojni mediji prozvali su Gwyneth za izazivanje srama koji kasnije monetizira i svoje proizvode upakira kao oslobađanjemodernežene. Ali od srama ih ne oslobađa.
"Za žene općenito je jako dobro da se o ovakvim stvarima priča. Donedavno su se vibratori prodavali pod krinkom masažera. To je jedna stvar o kojoj trebamo govoriti i onda kad se na ovaj način sve to iskorištava, taj pokret žena, to mi je jeftino. Naravno da je to bauk, odgajane smo da je to nešto sramotno, ono, djecu donese roda da bi se izbjegao razgovor o vagini. Mislim da je to stvar odgoja", mišljenja je komičarka VlatkaMifka.
Stvar odgoja je i hoćemo li kao potrošači dopustiti da nam marketinškim trikovima tvrtke nametnu sram koji nikada nije ni trebao postojati. Hoće li nam uspjeti prodati besmisleniproizvod pod krinkom oslobođenja žena ili ćemo ipak znati prepoznati što je svijeća, a što - vaginin dim.