Svaki zaposlenik Facebooka koji je dobio dionice izgubio je u prosjeku 2 milijuna dolara od kada su se dionice Facebooka našle u javnoj ponudi (IPO) u svibnju ove godine, piše Wall Street Journal koji se poziva na izračune tvrtke Equilar. U tu brojku nisu uračunati ključni zaposlenici Faceboka. Oni su, naime, izgubili mnogo više.
Operativna direktorica Facebooka Sheryl Sandberg je od svibanjskog IPO-a izgubila 700 milijuna dolara, dok je suosnivač i izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg izgubio 10,5 milijardi dolara.
Dionice Facebooka započele su svoj pohod na tržište po cijeni od 38 dolara po dionici. Odmah nakon provedenog IPO-a cijena im je počela padati da bi početkom rujna došle do razine od 17,55 dolara, a to je ujedno bila i najniža cijena od IPO-a.
Nakon toga dionica se malo oporavila i trenutačno iznosi 20 dolara, međutim to je još dosta niže od cijene u IPO-u.
Prosječni zaposlenici Facebooka, posebice neki od rukovoditelja, i dalje imaju lijepu količinu novaca u dionicama ove kompanije, međutim najveći problem u ovom trenutku je pad dionica koji se negativno odražava na moral zaposlenika, ali jednako tako prijeti i osipanjem najvećih talenata koje je kompanija privukla u razdoblju svog ekspanzivnog širenja.
Mnogi zaposlenici nadali su se prodaji svojih dionica iznad cijene određene u javnoj ponudi kada istekne period zabrane raspolaganja dionicama krajem ovoga mjeseca. Umjesto brzog unovčavanja zarade, Facebookovi zaposlenici morat će se naoružati strpljenjem i pričekati da se dionica FB oporavi ili će pak morati pristati na značajno manje iznose bez obzira što će to mnogima od njih pomrsiti njihove privatne planove, piše Mashable.
Danas mnogi smatraju da su šanse da se dionica Facebooka vrati na razinu IPO-a vrlo male. Štoviše, Barron, ugledna financijska publikacija objavila je nedavno da je dionica Facebooka toliko precjenjena da bi joj ciljana cijena trebala biti 15 dolara, čak i manje od toga.
S obzirom na sve što je dosada poznato, nema nikakve sumnje u to da će se Facebookovi zaposlenici još načekati prije nego Facebokova dionica počne rasti, a oni zarade na njihovoj prodaji.