Kad Instagram 16. siječnja iduće godine izađe s novim uvjetima korištenja (Terms of Use policy), ovo bi mogla postati marketinška stvarnost.
Nova politika Instagrama dopušta da ova popularna aplikacija za razmjenu fotografija koristi dostavljene fotografije, imena i tekstove u marketinške svrhe.
"Neke ili sve usluge mogu biti podržane od prihoda od oglašavanja. Kako biste nam pomogli isporučiti zanimljive plaćene ili sponzorirane sadržaje, slažete se s time da nam može biti plaćeno za prikaz vašeg korisničkog imena, lika, fotografije (zajedno s bilo kojim povezanim metapodacima), i/ili za radnje koje poduzimate, a koje su u vezi s plaćenim ili sponzoriranim sadržajem, i to bez ikakve naknade za vas", glasi jedna od novih odredbi uvjeta korištenja Instagrama.
'Instagramovo oproštajno pismo'
Fotograf sa sjedištem u New Yorku Clayton Cubbit napisao je na svom profilu na Instagramu da je nova politika "Instagramovo oproštajno pismo", podsjećajući na, navodno, široko rasprostranjenu želju među korisnicima da prestanu koristiti ovu popularnu aplikaciju zbog predloženih promjena.
Korisnik gkkd nazvao je ovaj potez "prevelikom cijenom koju treba platiti" za servis, dodajući odlučno "da" ako se ovo zaista provede: "Završio sam s Instagramom."
Još jedan dodatak novim uvjetima korištenja je uvođenje zaštite za Instagram, što je u neku ruku bijeg od bilo kakve odgovornosti, poput odgovornosti u slučaju tužbe zbog toga što su se privatne fotografije korisnika pojavile u javnosti.
U uvjetima korištenja tako se navodi da "neće biti odgovorni za bilo kakvu uporabu ili objavljivanje sadržaja" te da "Instagram neće biti odgovoran za bilo kakvu uporabu ili objavljivanje bilo kojeg sadržaja koji isporučite".
'Stoka' koja se prodaje na tržištu
Programer Reginald Braithwaite na svom blogu tumači ovako novu politiku Instagrama: "Vi niste naši korisnici, vi ste stoka koju vozimo na tržište i dajemo najboljem ponuđaču. Uživajte u svom sijenu i nastavite proizvoditi mlijeko."
Ostale promjene odnose se na standardne točke, kao što su "bez pornografije" i "morate imati 13 godina da biste smjeli koristiti Instagram".
Ne postoji način da korisnici izbjegnu nove uvjete korištenja. Jedina mogućnost je da iz protesta izbrišu sve svoje fotografije i deaktiviraju račune.
Novi uvjeti su prvi veliki pomak od "politike korištenja" otkad je Facebook u kolovozu kupio Instagram. Mnogi kritičari i tehnološki novinari tada su upozoravali na zaštitu privatnosti, i to čim je plan o preuzimanju Instagrama od strane Facebooka bio najavljen.
"Dio zabrinutosti leži u tome da je to Facebook", rekao je za CNET News odvjetnik Chris Conley iz neprofitne organizacije ACLU iz sjeverne Kalifornije. "A njihova povijest oko poštivanja privatnosti i izbora korisnika je raznolika."
Facebook je nedavno onemogućio svojim korisnicima bilo kakvo miješanje u promjene koje se odnose na politiku privatnosti i sl. Ova društvena mreža također se suočava s pravnim obračunom u Europi zbog optužbi za kršenje privatnosti.
Facebook je u prošlosti već proveo prilično velike promjene koje se odnose na postavke privatnosti, otkrivajući tijekom vremena sve više korisničkih podataka javnosti.