Kakvi su to ljudi koji gase profile na Facebooku?

Iako puno više ljudi govori o tome da će uskoro odustati od Facebooka, ima i onih (i raste im broj) koji to i čine. Tko su oni? Kakvi su? Jesu li manje socijalni, zreliji od većine, pametniji...

24.9.2013.
11:22
VOYO logo

Znanstvenici sa Sveučilišta u Beču upravo su objavili rezultate istraživanja u kojem su proučavali temperament i demografiju ljudi koji su ugasili račune na Facebooku. Time su malo rasvijetlili ono što razlikuje ljude koji počine samoubojstvo "virtualnog identiteta" od ostalih koji i dalje podnose sveprisutnu tiraniju Facebooka i Fejs-manijaka koji ne idu ni piškiti a da o tome napišu status.

Znanstvenici su ispitali 310 ljudi koji su ugasili račun na Facebooku i 321 i dalje aktivnih članova Facebooka o njihovim crtama osobnosti, ovisnosti o internetu i stavovima prema privatnosti. Cilj znanstvenika bio je otkriti postoje li određeni obrasci u njihovom ponašanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njihova studija, tvrde, pronašla je nekoliko ključnih atributa koji karakteriziraju one koji su ugasili svoje račune na Facebooku:

Vjerojatnije je da su to muškarci

Među onima koji su deaktivirali račune, većina (71,5 posto) su bili muškarci. Među onima koji se trenutno koriste Facebookom, većina (70,5 posto) su žene.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oni su malo stariji

Prosječna dob osoba koje prestaju koristiti Facebook je 31 godina, dok je prosjek onih koji ga koriste 24 godine.

Oni su malo više zabrinuti za privatnost

Ljudi koji su deaktivirali profil na Facebooku pokazuju "značajno višu opću razinu zabrinutosti zbog privatnosti".

Oni su savjesniji

Što se osobnosti tiče – u obje skupine bilo je podjednako ekstrovertiranih, suglasnih, neurotičnih i "otvorenih za iskustva". A razlika? Jedina razlika je u tome što je među onima koji gase profile više savjesnih ljudi. To malo čudo zvano savjest u vezi je s njihovim ponašanjem koje se odnosi na marljivost, planiranje i na neodustajanje od zacrtanih zadatka.

Oni su (malo) više zakačeni na internet

Korisnici koji deaktiviraju svoj profil na Facebooku su nešto malo veći ovisnici o internetu nego korisnici Facebooka koji ostaju na ovaj društvenoj mreži. Ipak, obje skupine su ovisne o 'mreži svih mreža'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Imaju manje prijatelja

Oni koji su prekinuli s Facebookom ostavili su u prosjeku 133 Facebook-prijatelja, dok postojeći članovi Facebooka prosječno imaju 349 prijatelja na toj društvenoj mreži (u istraživanju tvrtke za istraživanje tržišta Edison Research navodi se da prosječni korisnik Facebooka ima 303 prijatelja).

Njihovo vrijeme provedeno na stranici se ne razlikuje od ostalih

Količina vremena provedenog na Facebooku za članove koji odustaju i članove koji ostaju na Facebooku se ne razlikuje mnogo (1,9 sati, odnosno 1,8 sati dnevno). Također, obje grupe korisnika imaju otprilike jednako dugo otvorene svoje račune na Facebooku (u prosjeku 26 mjeseci za one koji odustaju od Facebooka i 29 mjeseci za one koji nastavljaju koristiti Facebook)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne iznenađuje da je zabrinutost zbog privatnosti na vrhu popisa razloga za deaktiviranje Facebooka. Četrdeset i osam posto onih koji su napustili Facebook reklo je da su bili motivirani na taj čin jer su imali određene sumnje u to kako se koriste njihovi osobni podaci. Njih 13,5 posto navelo je kao razlog napuštanja "opće nezadovoljstvo Facebookom", njih 12,6 posto napustilo ga je zbog "negativnih aspekata online prijatelja", a šest posto je osjetilo da počinje razvijati sve veću ovisnost o Facebooku.

Facebook je odbio komentirati rezultate ovog istraživanja.

Možda su samo pomodni pozeri?

Neki pak znanstvenici svojevoljno gašenje Facebooka dovode u vezu sa statusnim simbolom, poput odbijanja da se posjeduje ili gleda TV.

"Mnogi korisnici Facebooka koji su ugasili račune zapravo se hrane na toj razlici u odnosu na mainstream i vide je kao znak razlikovanja, kao znak superiornosti i identifikacije s elitnim društvenim slojevima", napisala je docentica sa Sveučilišta New York Laura Portwood-Stacer u studiji o bivšim korisnicima Facebooka, koja je objavljena prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo