Budući da se približavaju godišnji odmori, tvrtka Kaspersky Lab podsjetila je roditelje kako djeca po završetku školske godine neće imati više vremena samo za igru izvan kuće već će više vremena povoditi i na internetu. Internet je izvor korisnih informacija i znanja tijekom školske godine, ali kad se koristi bez ograničenja i nadzora može biti opasno okruženje za male online surfere. Različite prijetnje, od poznatih virusa do ozbiljnih prevara, pa sve do sadržaja koji nisu primjereni za djecu, mogu njih kao i cijelu obitelj staviti u realnu opasnost.
Obitelji danas najčešće posjeduju više uređaja kojima pristupaju internetu, što znači da i sama djeca lakše nego ikad do sada imaju pristup Internetu – dok roditelji teže nego ikad do sada kontroliraju što njihova djeca rade online. Prema istraživanju koje je provela tvrtka B2B International u travnju 2013. godine za tvrtku Kaspersky Lab, svaka obitelj posjeduje dva do tri stolna ili prijenosna računala (2,5 uređaja je svjetski prosjek), jedan ili dva pametna telefona(1,4 u prosjeku) i 1 tablet (0,7 posto u prosjeku). Djeca koriste sve ove uređaje, a opcija Parental Control još je daleko od široke uporabe.
Kaspersky Lab je analizirao podatke modula Parental Control inkorporiranih u svoje zaštitne proizvode, i rezultati za prvih pet mjeseci 2013. godine su pokazali da su djeci koja surfaju internetom najprivlačniji dolje navedeni potencijalno opasni izvori:
· društvene mreže (31,26%) · pornografske i erotske web stranice (16,83%) · online trgovine (16,65%) · chat i forumi (8,09%) · web-mail (7,39%) · izvori koji sadrže ilegalni softver (3,77%) · igre (3,19%)
Modul Parental Control otkrio je da su i drugi neprikladni izvori, kao što su web stranice o oružju i drogama te za klađenje kao i platforme za elektronsko plaćanje dobili oko 0,8% pokušaja posjete.
Najpopularnije internetske stranice među djecom, siječanj – svibanj 2013.
Samo u svibnju 2013. godine moduli Parental Control registrirali su više od 52 milijuna pokušaja posjeta na društvene mreže i više od 25 milijuna pokušaja pristupa pornografskim web stranicama.
Navedeni rezultati pokazuju interesantni pomak u statistici gdje pornografija pada na drugo mjesto, iza društvenih mreža. Nadalje, top tri najposjećenijih web stranica u prvim mjesecima 2013. godine uključuje online trgovine. Možemo pretpostaviti da djeca pretražuju online trgovine zbog igračaka ili sličnih proizvoda. U ovakvim slučajevima roditelji trebaju biti posebno oprezni.
Ukoliko djeca znaju gdje im roditelji drže platne kartice, mogu ih koristiti za neplaniranu kupnju. Štoviše, djeca mogu postati žrtve lažnih online trgovina koje kreiraju cyber kriminalci. Međutim, dječji interesi razlikuju se od države do države. U SAD-u kategorija „pornografija i erotika“ vodi s 22,02%, online trgovine nalaze se na drugom mjestu s 19,50%, dok društvene mreže zauzimaju treće mjesto s 18,88%.
Slična situacija je u Velikoj Britaniji, gdje su prva tri mjesta identična kao i u SAD-u, pornografske web stranice vode s 23,27%, online trgovine (19,59%) i društvene mreže (16,14%). Zanimljivo je da djeca u Velikoj Britaniji preferiraju igre (5.94%) više od chat programa i foruma (4,84%).
Djeca u Njemačkoj su najviše pretraživala online pornografiju (25,66%). Drugo mjesto po popularnosti u Njemačkoj zauzimaju online trgovine (20,68%) nakon čega slijede društvene mreže (18,29%).
Situacija u Japanu se značajno razlikuje od drugih zemalja. Mlađa generacija u ovoj zemlji preferira web stranice s chat programima i forumima (34,25%). Očigledno, ove web stranice predstavljaju zamjenu za društvene mreže, koje su na četvrtoj poziciji (10,59%). Pornografske i erotske web stranice zauzimaju drugu poziciju s 23,28%, dok se online trgovine nalaze na trećem mjestu s 16,89%.
U Brazilu, društvene mreže su najpopularnije s 22,34%. Kao i u mnogim drugim zemljama, društvene mreže u Brazilu slijede pornografske web stranice (18,91%) i online trgovine (16,76%).
„Kao i uvijek, prevencija je bolja od liječenja. Ovo je princip na kojem se temelji naša tehnologija Parental Control. U današnjem modernom svijetu, pristup informacijama je lakši nego ikad do sada. U isto vrijeme, djeca su postala posebno ranjiva budući da je njihovo ponašanje po prirodi naivno. Upravo zbog toga alati za zaštitu djece od neprimjerenog sadržaja trebali bi postati obavezni”, izjavio je Konstantin Ignatyev, menadžer web sadržaja tvrtke Kaspersky Lab.