1. PRIMJER: Nizozemska
Nizozemska je možda najprijateljskija zemlja prema biciklistima u Europi. Procjenjuje se da se oko 27% svih putovanja u ovoj zemlji obavi biciklom te oko 59% u gradovima. Stari bicikli u Nizozemskoj se mogu vidjeti na svakom koraku, a Nizozemci se ne libe voziti njima unatoč tome što im je životni standard pri samom vrhu europskih zemalja. Tisuće djece u "zemlji tulipana" svakodnevno se, bilo ljeto ili zima, vozi biciklom od kuće do škole. Neki od njih do škole prijeđu i po 15-tak kilometara, no uvjet toga su uređene i povezane biciklističke staze. Nizozemci u posljednje vrijeme sve više razmišljau o prijedlogu uvođenja grijanja biciklističkih staza kako bi ohrabrili građane da i zimi više koriste bicikle. Do 2012. bicikliranju je strahovito narasla popularnost. Prema podacima gradskog vijeća, samo u Amsterdamu svaki dan 490.000 bicikala prijeđe oko dva milijuna kilometara. U Nizozemskoj u ovom trenutku ima 35.000 kilometara bicijklističkih staza i 18 milijuna bicikala (1,3 bicikla po glavi stanovnika). Evo kako izgleda ta gužva:
2. PRIMJER: SAD
New York je prošli mjesec predstavio program za bicikliste. Chicago ga predstavlja ovaj mjesec, a u Indianapolisu se upravo spremaju sklopiti ugovor s privatnim operaterom koji će omogućiti iznajmljivanje bicikala građanima. Troškovi za 300 bicikala i infrastrukturu iznose 1,5 milijuna dolara i bit će najvećim dijelom pokriveni iz vladinih donacija. Očekuje se da će sve biti spremno do proljeća iduće godine. Staza Cultural Trail duga je oko 13 kilometara i prolazi kroz mnoge dijelove grada spajajući centar s periferijom, a članovi će plaćati godišnju preplatu da bi se mogli koristiti biciklima premda će postojati i mogućnost kupnje jednodnevne karte. Cijela staza za bicikle je u potpunosti zaštićena od ostalog prometa. Pogledajte priču o tome u ovom videu:
3. PRIMJER: Danska
Procjenjuje se da u Danskoj oko pola milijuna ljudi svaki dan biciklira na posao. Nova kopenhagenška veleprometnica - dio čak 47 milijuna dolara vrijednog projekta širenja danskog sustava za prijevoz biciklom - daje putnicima u danskoj prijestolnici još više poticaja da se umjesto automobilima, na posao voze biciklima. Oko 18 kilometara biciklističke rute koja se proteže od centra do predgrađa Kopenhagena opremljeno je postajama sa zračnim pumpama, odmorištima za noge i rukohvatima za umorne bicikliste, a tu je i "zeleni val" - zelena svjetla semafora koja se biciklistima pale u nizu ako voze prosječnom brzinom od 20-tak kilometara na sat.
Zagreb također postaje grad biciklista, a interes za iznajmljivanjem bicikala i izgradnju biciklističkih staza sve više pokazuju i drugi gradovi. Sredinom svibnja ove godine svečano je pušten u rad sustav javnih bicikala. Zasada je to pilot-projekt, a građanima na raspolaganju stoji 50-tak bicikala na šest lokacija u gradu. Nije mnogo, ali čovjeka veseli.