Koliko i što najčešće Hrvati kupuju putem interneta

19.11.2013.
12:32
VOYO logo

64% hrvatske populacije starije od 15 godina koriste internet. Ukoliko se usporedimo sa zemljama u okruženju, penetracija interneta u Hrvatskoj veoma je slična onoj u BIH – 63%, Srbiji – 65%, Makedoniji – 67%. Iako susjedna zemlja, Slovenija je daleko ispred nas po broju korisnika interneta – tamo 80% populacije iznad 15 godina koristi Internet, u Slovačkoj – 70%, u Mađarskoj 74%, dok se, primjerice, u Rusiji, internetom koristi manji dio populacije – njih 58%.

Korištenje interneta značajno se razlikuje s obzirom na dob populacije: među onim najmlađima (15-24 godina), samo njih 3% ne koristi internet, dok je u dobi od 25-34 godine takvih 7%. S porastom dobi značajno pada broj internet korisnika, pa je među onim najstarijima (preko 65 godina) samo 10% koji koriste internet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U zadnjih nekoliko godina u Hrvatskoj rast korisnika se usporio. Broj korisnika ne raste tako ubrzano kao ranije, ali zato ubrzano raste korištenje različitih mogućnosti i pogodnosti koje nam internet pruža.

Jedna od mogućnosti interneta je i kupovina različitog asortimana proizvoda i usluga. Krajem 2010.-e godine u cijeloj Hrvatskoj samo je 6% hrvatskih građana kupovalo putem interneta. U samo dvije godine, ovaj se broj uvećao skoro četiri puta, te najnoviji podaci pokazuju da je 23% hrvatskih građana barem jednom kupilo nešto putem interneta. Češće od prosjeka kupuju mlađe generacije: 15-24 godine – njih 44%, 25-34% - njih 39%, visokoobrazovane osobe – 38%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preko interneta kupuje čak 1/3 (36%) onih koji ga koriste.

Iako 36% online korisnika kupuje preko interneta, njihove kupovine i nisu tako česte: najveći broj „kupaca“ (44%) kupuje nekoliko puta godišnje, te jednom u nekoliko mjeseci – 24%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Putem interneta najviše se kupuje odjeća/obuća/modni dodaci i elektronički uređaji. 63% onih koji kupuju preko interneta su barem jednom kupili neki odjevni predmet, obuću ili modni dodatak, dok je svaki treći „Internet kupac“ kupio elektronički uređaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo