Uživajte u ljepoti Ferrarija dok još možete

Ferrari prodaje svake godine samo 7.000 automobila kako bi očuvao 'nestašicu i ekskluzivnost'.

2.11.2014.
9:08
VOYO logo

Talijanski automobilski brand smanjio je 2013. godine proizvodnju na 7.000 autobila, ali kao rezultat te odluke neto prihodi porasli su mu pet posto.

Veliki proizvođači poput Toyote i General Motorsa prodaju svake godine milijune automobila. Manji brandovi poput Porschea kreću se na oko 35.000 vozila godišnje. Ferrari prodaje oko jedne petine toga, piše Wired.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, glasoviti talijanski proizvođač automobila ne bori se da poveća proizvodnju. Ona smatra da je očuvanje "nestašice i ekskluzivnosti" najbolji način da se osigura da svako njegovo vozilo bude vrijedno. Tako je u 2013. godini smanjio proizvodnju za 5 posto, sa 7.400 na 7.000 automobila. Taj otez pokazao se uspješnim. Naime, neto prihodi Ferrarija porasli su za 5 posto, na 2.335.000 eura (2,95 milijuna dolara).

Kada se vaša tvrtka bavi time da svaki njezin automobil vrijedi onoliko koliko je to moguće, onda ulažete i puno truda u proizvodnju. To je tajna koja leži iza uspjeha ove kompanije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fotografije Luca Locatellija nude pogled na taj proces. Tvornica u Maranellu je moderno mjesto gdje strojevi zaista rade teški posao, ali Ferrari nije ukinuo ljudski dodir koji njegove automobile čini tako posebnim. Inženjeri se i dalje penju i sa svih strana razgledaju automobile dok se oni kreću niz proizvodnu liniju. Ferrari je među nekoliko brandova koji još uvijek rade stvari na ovaj način, kao što to još rade i Bentley, Rolls-Royce i Lamborghini.

No, život u Maranellu bi se uskoro mogao promijeniti. Luca di Montezemolo, dugogodišnji i toliko cijenjeni predsjednik tvrtke, podnio je u rujnu ove godine ostavku zbog napetosti s izvršnim direktorom Fiat Chryslera, Sergiom Marchionneom koji tvrdi da bi Ferrari trebao proizvoditi više automobila i tako ostvarivati veći profit. Sada su Marchionne i odbor direktora odlučili prodati 10 posto dionica Ferrarija putem javne ponude, a ostatak ide sadašnjim dioničarima Fiat Chryslera.

Nema načina da se sazna tko bi mogao kupiti sve te dionice (Volkswagen? Elon Musk? Putin? Kerum?) ili što bi prodaja mogla značiti za Ferrari. Ali ako Ferrari krene putem Porschea i povećava volumen proizvodnje, počne eksperimentirati s hibridima i kreira prvi SUV, stvari bi se drastično mogle promijeniti. Dakle, uživajte u ljepoti Ferrarija dok još možete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo