Da, možete postati planetarna YouTube zvijezda, a da se ipak ne obogatite

"Bili smo veliki ljubitelji YouTubea ... ali mi više ne kreiramo sadržaj jer to naprosto nije održivo.

11.2.2014.
11:07
VOYO logo

Deseci, možda i stotine ljudi stekli su ogromnu publiku oko Googleove megapopularne stranice za video, a mediji su puni priča o njihovom uspjehu. Arhetip je Jenna Marbles koja ima milijune obožavatelja i zarađuje oko 350.000 dolara godišnje na svojim humorističnim skečevima.

No, prije nego što kupite kameru i pošaljete šefa gdje mu je mjesto, razmislite koliko će vas koštati da postanete YouTube zvijezda. Ispostavilo se da možete biti jedan od najpoznatijih ljudi na webu, a da i dalje budete sa strane. Drugim riječima, možda ćete postati slavni, ali to ne znači da ćete se i - obogatiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

New York Times nedavno je pisao o Olgi Kay, još jednoj YouTube zvijezdi koja iz perspektive kompleksa manje vrijednosti drži monologe o ženskom načinu života u Americi. To je velika priča iz koje možete saznati neke škakljive brojeve o troškovima i prihodima poznatih i slavnih na internetu:

- Kay je zaradila od 100.000 do 300.000 dolara u svakoj od posljednje tri godine. Ona ima milijun pretplatnika. Taj broj je ipak samo bruto prihod.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- Ona proizvodi 20 videa tjedno, a svi su ispunjeni oglasima putem Googleovog automatiziranog YouTube Partner programa.

- Kay vjerojatno dobiva oko 7,60 dolara za 1.000 prikaza oglasa, u usporedbi s 9,35 dolara u 2012., prema podacima web stranice TubeMogul koja kupuje i prodaje video oglase.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- Oglasi se vrte na samo manjem broju prikazanih videa. Ugrubo, autor videa će zaraditi 2.000 dolara na svakih milijun pregleda. "A onda dolazi YouTube i preuzima 45 posto!", primjećuje Times.

- Kay potroši od 500 do 700 dolara tjedno na troškove uređivanja videa

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugim riječima, Kay vjerojatno dobiva manje od 50 posto od onoga što njezini video skečevi ostvaruju u bruto prihodima.

Od 100.000 dolara godišnje ona bi možda mogla tražiti 15.000 dolara i to nakon što YouTube uzme svoj dio i nakon što plati poreze i troškove za montažu videa i uređivanje. Dakle, matematika je jasna; 100.000 dolara minus 45.000 dolara za YouTube, minus 30% za IRS, odnosno takse, te minus troškovi uređivanja videa u iznosu od 500 dolara na tjedan za razdoblje od 50 tjedna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadamo se da su prave brojke koje se odnose na Kayin biznis nešto optimističnije od ovih. Inače, zašto bi se netko mučio postati You Tube zvijezda?!

Jason Calacanis, poznati poduzetnik iz Silicijske doline koji je bio dio YouTubeovog Professional Partner programa, rekao je da je za 10 videa on znao potrošiti od 25.000 do 75.000 dolara prije negoli je vidio ijednog centa koji bi mu se vratio natrag u obliku oglašavanja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Bili smo veliki ljubitelji YouTubea ... ali mi više ne kreiramo sadržaj jer to naprosto nije održivo. You Tube je fantastično mjesto za izgradnju brenda, međutim to je užasno mjesto za izgradnju biznisa."

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo