Tako smo imali prigodu novu C-klasu i GLA isprobati na zahtjevnim istarskim cestama kako bi do izražaja došle sve posebnosti i karakteristike ova dva premium automobila. Nova C-klasa postavlja nove standarde u premium srednjoj klasi.
Novi je model 95 mm duži i 40 mm širi od prethodne C-klase čime je povećana udobnost te omogućena ugradnja brojnih sustava koji su do sada bili rezervirani za veće premium modele poput E i S klase.
Unatoč povećanju dimenzija, zahvaljujući konceptu „laganog“ dizajna, smanjena je težina automobila i do 100 kilograma, a uz izvrsnu aerodinamiku i nove, još ekonomičnije agregate, C-klasa osigurava izvrsne vozne performanse. Na vozne performanse, ali i udobnost, utječe i ovjes koji po želji kupca može biti i zračni Airmatic koji pruža savršen osjećaj vožnje, visoki stupanj udobnosti te okretno i lako upravljanje.
Po pitanju dizajna slijedi modele više klase uz prepoznatljivi izgled prednjeg i stražnjeg dijela i svjetlosnih sklopova ugrađenih u njih.
Kvaliteta interijera je također na najvišoj razini, a svaki detalj naglašava luksuz i udobnost, ali i sportski duh ove limuzine. Interijer je unaprijeđen kvalitetnijim materijalima, modernijim dizajnom te bogatijom opremom u paketima Avantgarde, Exclusive i AMG Line.
Promjene su posebno uočljive u vozačevom okruženju kojim dominira središnji zaslon kao dio nove generacije infotainement sustava pod nazivom Comand. Mercedes-Benz IntelligentDrive implemetiran je u novu C klasu, a AttentionAssist i CollisionPreventionAssist Plus sustavi postali su dio serijske opreme čime je nova C klasa zauzela sigurnosni vrh u segmentu.
Obujam prtljažnika je također na zavidnoj razini i iznosi čak 480 litara iskoristivog prostora.
Benzinsku ponudu čine modeli C 180 (156 KS) i C200 (184 KS) dok je zasad jedini dizel u ponudi C220 BlueTEC sa 170 KS.
Ove godine još dolaze dizelske izvedbe C 180 BlueTEC, C 200 BlueTEC, C 250 BlueTEC 4x2 i 4MATIC te modeli s benzinskim agregatima: C 250, C 400 4MATIC i C 63 AMG.
Cijene benzinskih modela počinju od 288.800 kuna (C180) dok dizelski C220 BlueTEC do registracije stoji 313.100 kuna.
Osim C klase isprobali smo i urbani SUV, koji „udara“ na dva popularna premium vozila, Audi Q3 i BMW Serije 1. GLA je prvi Mercedesov SUV koji će biti opcionalno dostupan s novom generacijom 4MATIC stalnog pogona na sva četiri kotača s potpuno varijabilnim okretnim momentom. Dimenzije GLA iznose 4420 mm u dužinu, uz širinu od 1800 mm, te visinu od 1500 mm. Na tragu A klase, kao polaznog modela, GLA je koristio novu modularnu NGCC platformu (New GenerationCompactCars) i može se pohvaliti koeficijentom otpora zraka od svega 0,29. Opsežne mogućnosti individualizacije uključuju tri linije opreme Style, Urban i AMG Line, zatim pakete Night i Exclusive uz mogućnost ugradnje dodatne opreme.
Dinamičnije upravljanje i još veći užitak u vožnji pruža AMG Line zahvaljujući podvozju spuštenom za 15 mm te sustavu Sports Direct – Steer. Dio opreme je i kontrola brzine na nizbrdicama te drugi elektronski sustavi uključujući i posebno pripremljeni ESP. Prvenstveno je namijenjen mladim i aktivnim obiteljima koje u novom GLA mogu uživati na gradskim prometnicama, ali i u off road iskustvu. Oni koji preferiraju duža putovanja cijenit će prtljažni prostor zapremnine od 421 do 836 litara u raznim konfiguracijama putničkog i prtljažnog prostora.
Kako bi putovanje bilo ugodnije, uz brojne aplikacije koje su u ponudi uz Mercedesova vozila, putnicima će na raspolaganju biti i pristup društvenim mrežama, navigacija sa StreetView i 3D mapama i uobičajena multimedija. Kad govorimo o motorizaciji, ponudu čine benzinski modeli GLA 200 (156 KS) i GLA 250 (211 KS) dok dizele predstavljaju verzije GLA 200 CDI (136 KS) i GLA 220 CDI (170 KS). Cijene se kreću od 256.200 kuna koliko stoji model GLA 200.