nevjerojatna vijest /

Usred krize Hrvatska bilježi rast prodaje automobila!

Jedna uistinu nevjerojatna vijest – usred krize, u prvih 6 mjeseci ove godine, Hrvatska bilježi drugi najveći porast prodaje novih automobila u Europskoj uniji. No, rast od 37% ustvari nije uopće pravi porast jer građani i dalje kupuju manje automobila nego prošle godine.

20.7.2014.
19:49
VOYO logo

Filip je upravo kupio svoj prvi automobil u životu, naravno, na kredit. Razmišljao je i o rabljenom, ipak, odlučio se za novi. Naizgled kao Filip ove godine razmišljalo je i više od 21 tisuću kupaca, što bi bio 37-postotni porast prodaje automobila u odnosu na isto razdoblje prošle godine. No, nije tako.

"Kad bi tako gledali te podatke činilo bi se da Hrvatska doživljava svoj procvat jer tržište automobiila je upravo indikator standarda društva, međutim obični građani i dalje su u depresiji", poručuje urednik Auto Bilda IgorStazić.

Kada se podaci prouče, otkriva se da su građani u prvoj polovici ove godine kupili 6025 automobila, što je 3 posto manje nego lani. Više automobila kupile su zapravo pravne osobe - 15 tisuća u odnosu na lani 9 tisuća. Razlog: velika obnova državnog voznog parka, povećana prodaja prema rent-a-car, ali i drugim tvrtkama.

"Naprosto je šokantna ta brojka da je od 21 tisuće automobila tek svaki četvrti završio u rukama običnih građana", dodaje Stazić.

Ovaj prodavač jedan je od rijetkih kojemu je ove godine čak porasla prodaja građanima – no, kaže ni približno dovoljno. Zbog novog trenda svi koji se prije nisu mogli javljati na natječaje za masovnu kupnju automobila, prisiljeni su krenuti u flotnu prodaju – ako žele opstati.

"Mi se također za to polako pripremamo i u budućnosti se i mi namjeravamo aktivnije uključiti u ponudu prema flotama", kazao je glasnogovornik proizvođača automobila RobertŠpiranec.

Dok prodavači novih automobila smišljaju kako dalje, trgovci rabljenima trljaju ruke. Zbog novog načina obračuna poreza – uvoz iz Europske unije - više se isplati. Automatski se smanjila cijena pa stari automobili iz Njemačke ili Italije točno tri puta više pune hrvatske garaže - nego novi iz salona u Hrvatskoj. Usprkos porastu većem od 200 posto, još uvijek fali onih tipova automobila kakve najviše traže građani – malih i jeftinih.

"U tom periodu oko 2008., 2009., 2010., kad je bila najveća kriza bila je i najmanja kupnja tih automobila tako da trenutno na tržištu nedostaje malih automobila, tipa polo il corsa, cjenovni razred do 40-ak tisuća kuna", smatra prodavač rabljenih automobila Pero Klarić.

Na dobrim rezultatima prodavači rabljenih mogu zahvaliti i prodavačima novih. Građani su vjerovali najavama da će se smanjiti cijene novih automobila nakon ulaska u Uniju – no to se nije dogodilo i zato su zastupnici kažnjeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo