Filip je upravo kupio svoj prvi automobil u životu, naravno, na
kredit. Razmišljao je i o rabljenom, ipak, odlučio se za novi.
Naizgled kao Filip ove godine razmišljalo je i više od 21 tisuću
kupaca, što bi bio 37-postotni porast prodaje automobila u odnosu
na isto razdoblje prošle godine. No, nije tako.
"Kad bi tako gledali te podatke činilo bi se da Hrvatska
doživljava svoj procvat jer tržište automobiila je upravo
indikator standarda društva, međutim obični građani i dalje su u
depresiji", poručuje urednik Auto Bilda IgorStazić.
Kada se podaci prouče, otkriva se da su građani u prvoj polovici
ove godine kupili 6025 automobila, što je 3 posto manje nego
lani. Više automobila kupile su zapravo pravne osobe - 15 tisuća
u odnosu na lani 9 tisuća. Razlog: velika obnova državnog voznog
parka, povećana prodaja prema rent-a-car, ali i drugim
tvrtkama.
"Naprosto je šokantna ta brojka da je od 21 tisuće automobila tek
svaki četvrti završio u rukama običnih građana", dodaje
Stazić.
Ovaj prodavač jedan je od rijetkih kojemu je ove godine čak
porasla prodaja građanima – no, kaže ni približno dovoljno. Zbog
novog trenda svi koji se prije nisu mogli javljati na natječaje
za masovnu kupnju automobila, prisiljeni su krenuti u flotnu
prodaju – ako žele opstati.
"Mi se također za to polako pripremamo i u budućnosti se i mi
namjeravamo aktivnije uključiti u ponudu prema flotama", kazao je
glasnogovornik proizvođača automobila RobertŠpiranec.
Dok prodavači novih automobila smišljaju kako dalje, trgovci
rabljenima trljaju ruke. Zbog novog načina obračuna poreza – uvoz
iz Europske unije - više se isplati. Automatski se smanjila
cijena pa stari automobili iz Njemačke ili Italije točno tri puta
više pune hrvatske garaže - nego novi iz salona u Hrvatskoj.
Usprkos porastu većem od 200 posto, još uvijek fali onih tipova
automobila kakve najviše traže građani – malih i jeftinih.
"U tom periodu oko 2008., 2009., 2010., kad je bila najveća kriza
bila je i najmanja kupnja tih automobila tako da trenutno na
tržištu nedostaje malih automobila, tipa polo il corsa, cjenovni
razred do 40-ak tisuća kuna", smatra prodavač rabljenih
automobila Pero Klarić.
Na dobrim rezultatima prodavači rabljenih mogu zahvaliti i
prodavačima novih. Građani su vjerovali najavama da će se
smanjiti cijene novih automobila nakon ulaska u Uniju – no to se
nije dogodilo i zato su zastupnici kažnjeni.
Jedna uistinu nevjerojatna vijest – usred krize, u prvih 6 mjeseci ove godine, Hrvatska bilježi drugi najveći porast prodaje novih automobila u Europskoj uniji. No, rast od 37% ustvari nije uopće pravi porast jer građani i dalje kupuju manje automobila nego prošle godine.