Stigao Technospace /

TEST: Vozili smo novi Citroen C4 Picasso

Image

Utemeljen na novoj platformi grupe PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2), novi Citroën C4 Picasso predstavlja veliki generacijski skok, kako dizajnerski tako i tehnološki.

4.9.2013.
9:29
VOYO logo

Izveden izravno iz koncepta Technospace koji smo vidjeli zimus na sajmu u Ženevi, u konačnoj verziji nije pretrpio mnogo izmjena. Vizualno, on je i dalje upadljiva i izražajna dizajna te dinamičnih linija i tehnološki naprednih svjetala upotpunjenih stražnjim svjetlima s 3D efektom nadahnutima posljednjim konceptnim vozilima ove marke. Unutrašnjost je pročišćenih linija i s mnogo svjetlosti te materijalima koji pridonose znatnom skoku u kvaliteti.

Dojam prostora naglašen serijskim panoramskim vjetrobranom i (uz doplatu) velikim ostakljenim krovom. Po uzoru na prethodnu generaciju, površina njegovih ostakljenih površina najveća je u klasi (5,30 m).  Još se nudi putovanje kao u prvoj klasi sa sjedalom Relax s produžetkom za podizanje nogu. U odnosu na prethodnika veći je i prtljažnik koji je sad obujma od 570 litara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I kod Citroena je „in“ tehnologija u službi udobnosti. U seriji dolazi 7-inčni tablet osjetljiv na dodir povezan sa sedam tipki koji omogućuje upravljanje svim funkcijama vozila: dvozonskim klimatizacijskim uređajem, navigacijom, glazbenim sustavom, telefonom, sustavima za pomoć u vožnji, internetskim uslugama itd. Drugi, 12-inči ekran prikazuje osnovne podatke o vožnji, a vozač u svakom trenutku može prilagoditi način njegovog prikaza.

A tu su i neke druge inovacije koje vožnju čine opuštenom i jednostavnom, primjerice sustav Vision 360, sustav za pomoć pri parkiranju Park Assist ili, pak, aktivni regulator brzine i aktivni sigurnosni pojasevi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U odnosu na prethodnu generaciju masa je smanjena za nemalih 140 kg tako da sada teži jednako kao i za klasu manji C3 Picasso. U kombinaciji s unaprijeđenom aerodinamičnošću i paletom motora dorađenih da budu još učinkovitiji, osobito inačica s rekordno malim ispuštanjem CO od 98 g/km riječ je o pravom prijatelju prirode i štedljivcu. Ovo je i prvi model Citroena u koji će se ugrađivati motor BlueHDi, koji zadovoljava norme o zaštiti okoliša Euro 6 i ima modul SCR.

Ponudu motora zasad čine dva benzinca i dva turbodizela. Benzinski su napravljeni su u suradnji s BMW-om a riječ je o 1.6-litrenim motorima pri čemu slabiji VTi ima 120 KS, dok snažniji THP benzinac istiskuje 156 KS. Turbodizeli su 1.6 HDi s 92 odnosno 115 KS. Osnovni HDi 90 dostupan je s ručnim petstupanjskim mjenjačem
dok e-HDi motor s 92, ali i 115 KS ima šeststupanjski ručni ili upravljani mjenjač s istim brojem stupnjeva prijenosa pri čemu vozač može birati između ručnog i automatskog mijenjanja stupnjeva prijenosa. Zahvaljujući sustavu Stop&Start i „upravljanom“ mjenjaču, e-HDi 90 ima prosječnu potrošnju od samo 3,8 l/100 km i emisiju CO² od 98 g/km. Vrh dizelske ponude je potpuno novi 2.0-litreni BlueHDi dizelaš snage 150 KS koji već sada zadovoljava normu Euro 6, ali će naknadno stići na tržište.

Četiri su paketa opreme, Attraction, Seduction, Intensive i Exclusive.  Kad govorimo o cijenama, kod ovog automobila profitirali su ljubitelji dizela. Zbog manje CO2 u ispuhu davanja su manja pa je tako najjeftiniji upravo turbodizelski HDi s 90 KS i osnovnom ali ne i mršavom opremom Attractive, za kojeg treba izbrojati ravno 136.000 kuna. Osnovni benzinac, VTi 120 Attraction stoji 142.830 kn.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo