Već na prvi pogled nas je osvojila. Buhtlasti a opet dinamični, prepoznatljivi Opelov dizajn, ugodno je osvježenje na tržištu. Opel je prvi njemački proizvođač koji je predstavio svoj adut u brzorastućem segmentu subkompaktnih SUV-ova (B-segment SUV-ova). S Mokkom „gađaju“ prije svega Nissanov Qashqai ali za očekivati je da će uzeti nešto kupaca i drugim SUV-ima koji su nešto veći od nje. Jer, novo je novo a kad se uzme i njemačko podrijetlo to je dobitna formula na Starom kontinentu. Kupcima je tako u drugi plan pao podatak kako je Mokka samo imenom Europljanka.
Proizvodi se u GM-Daewoo tvornici u Južnoj Koreji što u konačnici ne bi smjelo biti loše jer Korejci svoju konfekciju rade osjetno kvalitetnije od Europljana. Na predstavljanju nam je posebno naglašeno kako je podvozje za europske modele proizvedeno u Njemačkoj.
Opel Mokka se na cesti doima robusnije nego na slikama, unatoč
umjerenoj visini od 1,65 metara.
Zahvaljujući dužini od 4,28 metara, udobno i na povišenu položaju
može se smjestiti pet putnika. U vozilo se ulazi lako, a za
razliku od Astre i njoj sličnih modela, pri sjedanju nećete
"propasti" duboko u sjedala nego će vas dočekati ergonomski
oblikovana sjedala. Prednja i bočna preglednost su
zadovoljavajuće, a zahvaljujući kompaktnu obliku, unutrašnjost se
odlikuje funkcionalnošću i lakoćom korištenja. Istina, ono što je
u Mokki tipično za Opel je rukovanje.
Na središnji se greben s mnoštvom gumba treba priviknuti – moglo ga se i preglednije izvesti iako je i ovo veliki korak naprijed u odnosu na dosadašnje modele tog proizvođača. Povećanje prtljažnog prostora preklapanjem stražnjih sjedala i nije novost, a i sa spuštenim naslonima prtljažni prostor iznosi tek 1372 litre.
Benzinski dio ponude sastoji se od 1,6-litarskog atmosferskog motora s 85 kW/115 KS i 155 Nm okretnog momenta koji troši 6,5 litara goriva na 100 km i emitira 153 g/km CO2 te 1,4-litarskog turbo motora sa 103 kW/140 KS i 200 Nm okretnog momenta. Verzija 1.4 turbo ispočetka će biti dostupna samo s ručnim, a kasnije će biti uparena i s automatskim mjenjačem. Mokka s pogonom na sve kotače i šesterostupanjskim ručnim mjenjačem doseže najveću brzinu od 190 km/h. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi. Potrošnja goriva u kombiniranom krugu iznosi 6,4 l/100 km, a emisija CO2 149 g/km.
Kupci koji se radije odlučuju za dizelske motore mogu naručiti Mokku s 1,7-litarskim CDTI agregatom s turbopunjačem s 96 kW/I30 KS i 300 Nm maksimalnog okretnog momenta. Taj je motor dostupan sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem uparenim s pogonom na sve kotače ili šesterostupanjskim automatskim mjenjačem s pogonom na prednje kotače. Kao FWD s ručnim prijenosom dizelski motor troši samo 4,5 litara goriva na 100 km u kombiniranom krugu te emitira svega 120 g/km ugljičnog dioksida.
Pogon na sve kotače nije stalni već automatski, ako prednji kotači prokližu, primjerice na skliskim površinama, lamelna spojka se zatvara raspoređujući pogonsku silu do 50 posto na stražnju osovinu. Tu je i sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici koji olakšava riskantnu vožnju uzbrdo na rastresitoj podlozi kao i sustav HDC koji pomaže pri spuštanju niz strminu.
Mokku je zabavno voziti. U zavojima je brza i okretna, a karoserija se gotovo i ne naginje. Vožnja je udobna, na velikim brzinama razina buke motora i vjetra je neznatna. Inženjerima je uspjelo uskladiti električni servoupravljač koji je direktan, brz i precizan.
Mokka nudi svu silu modernih elektroničkih sustava. Naravno, ESP je dio standardne opreme. Spomenimo upozorenje pri napuštanju prometne trake (LDW), prilagodljivi sustav prednjih svjetala (AFL+) temeljen na trećoj generaciji biksenonskih prednjih svjetala kao i drugu generaciju prednje kamere Opel Eye koja informacije prosljeđuje sustavu upozorenja o mogućem frontalnom sudaru (FCA). Kamera također može prepoznati simbole i informacije na dinamičnim LED zaslonima i tako pomaže spriječiti prometne prekršaje uslijed previda ispravne regulacije prometa, kao i prometne nezgode uzrokovane umorom.
Opel je s Mokkom sjajno pogodio u tržišnu nišu. Svojim kompaktnim SUV-om smanjenih dimenzija dobio je predstavnika u rastućem, još nezasićenom segmentu u kojem još ima prilika za zaradu, i tu bi priliku trebao iskoristiti. I prve brojke ohrabruju, na neviđeno je, netom pred tržišno predstavljanje, širom Europe zaprimljeno preko 40 000 narudžbi. U Hrvatsku stiže sredinom prosinca a početna izvedba s 1,6-litarskim ecoFLEX motorom od 85 kW/115 KS stajati će 129.900 kn.