Traži traži, pa ćeš naći… i tako dva mjeseca. Dino ni ne pomišlja na novi auto. Omjer cijene i kvalitete za svoj džep traži na parkiralištu rabljenih vozila, jer... "Kada kupite novi u godinu dana izgubite barem 30 posto cijene auta", rekao je.
Time se vodi većina Hrvata. U salone novih automobila kroče 30 posto manje nego prošle godine, za razliku od salona rabljenih. "Kod nas je prodaja porasla u odnosu na prošlu godinu", rekao je Stipe Miličević, menadžer tvrtke za trgovinu rabljenim automobilima.
I to za 10 posto. A brojke će prodrmati i od iduće godine ukidanje trošarina za polovne automobile, kao i nova formula njihova obračuna - stiže iz Ministarstva okoliša, a umjesto o kubikaži, ovisit će o vrijednosti vozila i emisiji ugljikova dioksida.
"Stimulira se kupnja vozila s manjom emisijom štetnih plinova. Ne bih špekulirao ali to će za neka vozila biti od 5 do 10 tisuća kuna", rekao je MihaelZmajlović, ministar zaštite okoliša.
Eksluzivno donosimo novi način obračuna trošarine prema kojem bi pri kupnji auta Hrvati mogli uštedjeti čak cijelu jednu prosječnu plaću.
Primjer: Škoda Fabija. Cijena: oko 80 tisuća kuna. Prema važećim pravilima, trošarina je gotovo 12 tisuća kuna, a već od iduće godine za isti automobil trošarine će pasti na oko 7 i pol tisuća kuna.
A da bi nakon ulaska u Uniju Hrvati aute i dalje kupovali kod kuće, ministar financija spreman je na sve. "U bitci za PDV sve ono što nije trošarina primjenjena kod drugih mi ćemo promijeniti", rekao je SlavkoLinić.
S Europom koja donosi niz novih mogućnosti, Linić mora djelovati brzo jer su građani u krizi naučili štedjeti. Pa nikad više kuna ne leži na njihovim računima – minimalno 150 milijardi.
"Hrvati imaju nevjerojatno puno novaca, što pokazuje njihova štednja. Hrvati se susprežu od potrošnje zato što im nije jasan smjer kud idu. Kad dođe spremnost za potrošnju ljudi će ponovno trošiti", rekao je poslovni savjetnik DraganMunjiza.
S većim tržištem dolazi i rizik - svakom trećem uvezenom rabljenom autu skinuta je kilometraža, upozoravaju proizvođači. "Apeliramo na Vladu da regulira uvoz rabljenih vozila kako bi se spriječilo uvoženje automobila sa smanjenom kilometražom", rekao je Miličević.
Udaljenost od Europe sve je manja, pa i oni koji posluju po zakonu vjeruju da će sređenije zakonodavstvo uvesti reda na hrvatske ceste, koje bi tako postale sigurnije.