KRŠE PRAVA POTROŠAČA? /

Tik-tok je jako popularan, a posebno među mladima: Otkrivamo sve zamke društvene mreže koju mnogi koriste!

Tvrde da im uvjeti poslovanja nisu prevedeni na hrvatski, pa ih mlađi korisnici ne mogu dobro razumjeti

19.2.2021.
9:05
VOYO logo

Popularna društvena mreža TikTok već godinama obara rekorde i to prvenstveno među mladima.

Međutim, ova društvena mreža uskoro će se morati pred Europskom komisijom braniti od optužbi za kršenja prava potrošača, pa time i onih u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koje su zamke popularne platforme uz hrvatsku tik tok zvijezdu za RTL Danas otkrila je Nataša Vidaković

Tek su joj 23 godine, a Mirta Miler nedavno je napustila posao i, uz studij ekonomije, posvetila se novom, onom na Tik Toku. Bila je među prvima u Hrvatskoj kada ga je 2019. počela koristiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja sam zapravo to pokupila od Amerikanaca", kaže Mirta i objašnjava da je na društvenim mrežama pratila Amerikanke koje su otovrile Tik Tok račun pa je i ona odlučila probati.

Danas Mirtu prati 2 milijuna i 400 tisuća ljudi, najviše iz SAD-a. Iako ulaže mnogo truda, zadovoljna je što može živjeti od onoga što voli.

Mirta kaže da se od TikToka definitivno može zaraditi barem prosječna hrvatska plaća. "Nekad ni ne spavam samo da snimim neki video koji trebam i jednostavno si kažem ići ću spavati sutra i to je to", objašnjava Mirta.

Međutim, ova kineska platforma našla se na udaru optužbi europske udruge potrošača. Tvrde da im uvjeti poslovanja nisu prevedeni na hrvatski, pa ih mlađi korisnici ne mogu dobro razumjeti.

Stručnjakinja za društvene mreže Mia Biberović kaže da su uvjeti korištenja aplikacije na engleskom jeziku, a većina mladih zna engleski "tako da tu ne vidim ništa posebno". 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, Biberović kaže, većina uvjete samo preleti i pristane na njih jer je želja da koriste tu aplikaciju je jača.

Statistika kojom raspolaže pokazuje da su većina korisnika TikToka u Hrvatskoj žene, i to u dobi između 25 i 34 godine.

Stučnjakinja kaže da nije sigurna da je ta statistika sasvim točna. Što može značiti da mnogi koji dolaze na tu aplikaciju zapravo lažu kada se registriraju. Zapravo su vjerojatno mlađi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja bih pozvala roditelje čija djeca koriste TikTok da malo bolje obrate pažnju na to što oni tamo rade i kakav sadržaj prate i da otvoreno porazgovaraju sa svojom djecom", objašnava stručnjakinja.

Iako je povjerenje između roditelja i djece najbitnije, povremena kontrola sadržaja je nužna kako djeca ne bi pala pod utjecaj i onih opasnih izazova. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo