Proba na Mont Ventouxu /

Peugeotova zvijer napokon izašla na otvorenu cestu

Image

Zvijer - 208 T16 Pikes Peak, prvi je put dobila priliku protegnuti noge izvan ateljea Peugeot Sporta ili zatvorene staze, na nedavnim testnim vožnjama na jugu Francuske na Mont Ventouxu.

1.6.2013.
9:18
VOYO logo

SébastienLoeb i ekipa Peugeot Sporta tamo su obavili generalnu probu prije odlaska u Colorado u lipnju.

Prvak svijeta bio je jasan : "Mont Ventoux? Imao sam sreće što sam se popeo u automobilu, a ne na biciklu!" Dovoljno je preći nekoliko kilometara cestom koja vodi do testne staze da bi shvatili zašto je ova planina takav mit za sve ljubitelje biciklizma. Uspon je težak, a zavoji ne dozvoljavaju predah do vrha na 1909 metara nadmorske visine. Samo najhrabriji moći će uživati u prekrasnom pogledu na Provansu. Što je nadmorska visina veća, vegetacija je sve rjeđa. Na zadnjih šest kilometara ceste koju je Peugeot Sport odabrao za testnu vožnju - ostaješ bez daha!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stoga nije neobično što je 'le Ventoux' jedna od najprestižnijih etapa biciklističke utrke Tour de France. Također, to je mjesto korišteno za utrke automobila. Od 1902. godine, čak i prije prve utrke održane na Pikes Peaku, utrkivalo se na ovom usponu. Ima li boljeg mjesta za zadnje pripreme prije američkog izazova?  

Nakon testnih vožnji u sigurnom okruženju, bilo je vrijeme da se 'zvijer' pusti u njeno prirodno okruženje. "To je važno", kaže Sébastien Loeb, "jer Pikes Peak ima malo toga zajedničkog sa zatvorenom pistom. Bitno je isprobati automobil u uvjetima na koje ćemo naići u SAD-u, a ova cesta će nam dati neke odgovore".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Francuski prvak ne krije zadovoljstvo što je ponovo sjeo u 208 T16 Pikes Peak, koji je dobio novo ruho : "Više me ne impresionira brzina. To je to, navikao sam se na vozilo! Brzina kojom nailaze zavoji je upečatljivija nego na pisti gdje uvijek imaš tih '100-tinjak metara' koji ti nagovještavaju kad trebaš kočiti. Ovdje dolaziš u 5. ili 6. brzini, ispred vidiš planinu i pitaš se kad točno trebaš kočiti".

Sa svojih 875 ks, ne radi se o običnoj 'zvijeri': "Upravljač je još jako reaktivan, i držati puni gas u brzim lančanim zavojima postaje vruće!", kaže Sébastien Loeb. "Na slick gumama tako širokim i brzinom koju može postići, i najmanja neravnina na cesti jako uzdrma vozilo. Testiramo nove mekše gume Michelin i drugačije podešavanje upravljača pa to malo poboljšava situaciju".

Jean-Christophe Pailler, tehnički direktor ovog projekta Peugeot Sporta, smatra da je ova proba na otvorenom najbolja zadnja priprema za automobil ali i za ljude i tehnički tim: "Mehaničari i inženjeri navikavaju se na rad na vozilu u stvarnim uvjetima. Sve bolje i bolje analiziraju i najmanje promjene na upravljaču, najmanji zvuk ili detalj na vozilu i razmjenjuju informacije o vozilu s vozačem. To je proces učenja za sve".

Ova proba na Mont Ventoux bila je prilika da se testovi naprave na određenoj nadmorskoj visini: "Ovdje nemamo ekstremne uvjete kao što su oni na Pikes Peaku na 4301 metara nadmorske visine, ali to je srednja etapa. Možemo utvrditi drugačiji rad motora, iako s našim turbom, nadamo se da će gubitak snage zbog nadmorske visine biti manji nego kod naših konkurenata", dodaje on.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slijedeća etapa: testne vožnje u Coloradu 8., 9., 14., 15. i 16. lipnja. To će biti zadnje testne vožnje prije službenog programa natjecanja od 24. do 30. lipnja, dana D kad će Sébastien Loeb i 208 T16 Pikes Peak krenuti na osvajanje utrke stazom koja vodi do oblaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo