Samo prošle subote za vrijeme utakmice s Rusijom, prema podacima Porezne uprave, kroz sustav fiskalizacije prošlo je računa u vrijednosti od 684 milijuna kuna. Građani su od početka Svjetskog prvenstva potrošili više od 12 milijardi kuna. Valja napomenuti da je to vrijednost svih računa koji su izdani u Hrvatskoj.
Najviše se trošilo ipak za vrijeme i nakon utakmice s Argentinom. Tada je kroz sustav fiskalizacije prošlo gotovo 700 milijuna kuna. Od nogometa najviše profitiraju proizvođači piva, grickalica i televizora, ugostitelji, putničke agencije, kladionice i državni proračun.
Već 10 dana šoping centri omiljeno su mjesto onih koji vole uloviti dobre komade odjeće i obuće po niskim cijenama. Ljetno sezonsko sniženje već sada u ponekim trgovinama seže i do 70 posto. Time smo se po ovom pitanju djelomično približili Europskoj uniji, no po nizu pogodnosti za potrošače u šopingu, još uvijek zaostajemo.
Sniženje na kojem god hoćete jeziku. Iako je tek početak, neki izlozi su već sada opremljeni dostojno samog finala sniženja. Možete kupiti majicu koja je jeftinija od šalice kave (9 kuna) pa su kupci uglavnom zadovoljni.
"Uspjela sam kupiti par komada odjeće, znači nađe se dosta robe za nisku cijenu. Uglavnom je sniženo od 30 do 50 posto", kaže Vanesa s Krka.
Drugi pak misle da se možemo i bolje ugledati na druge države EU.
"Bio sam Austriji, Italiji, Njemačkoj. Tamo je popust odmah u startu 50, a onda još zna ići i još plus 50", govori Kruno iz Zagreba.
No oni nemaju reprezentacije u polufinalu Svjetskog prvenstva pa neke naše trgovine u navijačkom duhu snižavaju već sniženo.
"Kad Hrvatska igra imamo 20 posto na sve tako da od sutra kreće kad igramo s Englezima, 20 posto vas očekuje. Naravno i u nedjelju tako da se vidimo. Ako izgubimo onda u subotu. Onda utješno sniženje", rekao je Damir Galić, prodavač sportske opreme.
Stručnjaci smatraju da smo sve bliže europskom standardu sniženja. No na neke stvari kupci ipak trebaju pripaziti.
"Kako nemamo odredbu da određeni postotak robe mora bit obuhvaćen sniženjem od 70 posto, odlučuje se od slučaja do slučaja, znači na terenu da li eventualno ako imate jednu majicu koja je 70 posto, a ostalo imate 30 posto, da li bi to možda bila nepoštena poslovna praksa", upozorava Dijana Kladar, predsjednica Saveza potrošačkih udruga.
No poštenu poslovnu praksu najviše poštuju upravo trgovci odjećom. A kupci će najveće pogodnosti moći koristiti sve do početka rujna.