Peta i šesta epizoda dokumentarnog filma “Posljednji ples” o, po mnogima, najboljem košarkašu svih vremena Michaelu Jordanu i Chicago Bullsima s kojima je tijekom 90-ih godina prošlog stoljeća osvojio šest naslova NBA prvaka, prikazane u SAD-u u nedjelju navečer nisu bile toliko gledane kao prvi nastavci, ali su i dalje pred male ekrane privukle više od pet milijuna gledatelja.
I dok je fokus uglavnom bio na priči Tonija Kukoča koji se teškom mukom probio do poštovanja u momčadi, u dokumentarcu je prikazana i jedna velika pogreška koja je obilježila čitavo tržište sportske opreme.
Naime, sam Jordan je, dok je bio mlad, iznimno cijenio opremu marke Adidas i velika mu je želja bila potpisati ugovor s njemačkom tvrtkom. Priznao je u dokumentarcu da nije skrivao oduševljenje mogućnošću da bude njihov "maneken", ali druga strana nije Jordana vidjela kao potencijal.
Hladna odbijenica
Adidas je u to vrijeme bio orijentiran na europsko tržište, dok je Nike Jordanu ponudio jako dobar ugovor. Naravno, Jordan je izjavio da je vrlo lojalan i da je otišao u Adidas s Nikeovim ugovorom.
"Evo, tu vam je ugovor koji mi je ponudio Nike. Ako mi možete ponuditi nešto približno kao i oni, vaš sam", rekao je Jordan.
No u Adidasu nisu imali razumijevanja i odbili su ga, a kakvu su grešku napravili, shvatili su vrlo brzo. Dovoljno je reći da je Nike očekivao zaradu od tri milijuna dolara od Air Jordan tenisica. Zaradili su 126 milijuna samo u prvoj godini.