Prema nekima, trenutačno dvije najpozitivnije stvari u našoj državi su nogomet i turizam. Nakon Svjetskog nogometnog prvenstva nema kutka na kugli zemaljskoj koji nije čuo za naše Vatrene.
Kada je Ministarstvo turizme krenulo u realizaciju ideje za turistički spot s 11 naših globalno poznatih sportaša i umjetnika, najprije su kontaktirali Maria Mandžukića. Slavoncu se ideja toliko svidjela da je pristao animirati i kolege Luku Modrića, Ivana Rakitića, Dejana Lovrena i Matea Kovačića.
Uz njih u spotu su bili i košarkaš Dario Šarić, tenisač Marin Čilić, glazbenici Maksim Mrvica i 2Cellos te glumica Zrinka Cvitešić. Spot je lansiran krajem prošle godine, a svi sudionici su se odrekli honorara od pola milijuna kuna u dobrotvorne svrhe.
>> Epic Brozo napravio epic potez: Nisu mu napravili doček, a on svejedno iznenadio
Scenarist promotivnog videa nazvanog "Ambasadori hrvatskog turizma" prisjetio se kako je izgledalo snimanje.
"Rasporedi su im bili pretrpani i scene s nogometašima morali smo snimiti praktički u dva dana. Grupno snimanje obavili smo nakon jednog treninga, a ostale kako se našao termin", objasnio je scenarist Tino Kera za Večernji list.
Mandžukić je imao samo jedan zahtjev, a to je da se ne mora ustati rano kao i njegov kolega Čilić. Naime, naš poznati tenisač morao se ustajati u četiri ujutro zbog snimanja u Dubrovniku.
>> Turisti diljem svijeta dolaze u Hrvatsku zbog Vatrenih: Znamo li to iskoristiti?
Naravno, Mandžo je došao na vrijeme. I ne samo to. Na snimanju je morao biti oko sedam - osam ujutro, a dan večer prije je Juventus gostovao u Genovi. Po završetku utakmice u 22:30 sjeo je u klupski autobus i vratio se kući te ujutro bio spreman za snimanje.
"Nemam drugo objašnjenje nego da je uzeo privatni čarter da to izvede... Na snimanju je imao malu tremu, ali strpljivo je podnosio i paklenu vrućinu na 35 stupnjeva Celzijevih i presvlačenja i usklađivanje boja, brisanje znoja i peglanje košulja", prisjeća se Tino Kera i dodaje kako je snimanje trajalo pet - šest sati te da je Mandžo svoju glasovnu poruku snimio je u kombiju isti dan.
Svatko od Vatrenih je imao različitu ulogu: Modrić je u prvom planu u “haklu” sa zagrebačkim klincima, Rakitića je dopalo da goste pozove u naše nacionalne parkove, Lovrena hiking inačica pjesme navijača Liverpoola ‘You will never walk alone’, a Kovačić je bio zadužen za Zagreb.
Ton su snimali naknadno u sobi jednog zagrebačkog hotela uz puno smijeha.
"Istina, a Mateo Kovačić je bio ponajbolji. Njegova je glumačka rola bila i najzahtjevnija. Nalazio se ispod Gričkog topa i morao je, među ostalim, odglumiti iznenađenje kao da je podne i da je iznenada odjeknuo topovski plotun. I uspio je", hvali ga redatelj spota Nevio Marasović.
"Svi su akteri u spotu već tada bili velike zvijezde, a Modrića i Mandžukića, recimo, poznavao sam otprije, s nekih snimanja. Tijekom snimanja spota svi su odreda bili sjajni, kooperativni, ugodni. Sama ideja da se snimi spot s našim svjetski poznatim sportašima i umjetnicima bila je od početka izvanredna, a nakon Svjetskog prvenstva u Rusiji dobila je i dodatnu dimenziju", naglasio je Marasović čiji je spot proglašen najboljim u 2017. godini.
Ideja glavne savjetnice ministra turizma Barbare Mesić o nacionalnom promotivnom spotu sa sportašima i umjetnicima uistinu nije mogla imati ljepši epilog.
Samo pola sata nakon što je Hrvatska pobijedila Englesku s 2:1 napisano je gotovo 300.000 članaka o Hrvatskoj. Više nego u posljednje tri godine. No, osim novinskog izvještavanja i hashtagova po društvenim mrežama enorman rast posjećenosti na internet stranicama mjere i ljudi u HTZ-u. U samo nekoliko sati, web stranice Turističke zajednice ostvarile su porast od 250 posto.
>> Svjetski poznat 9GAG promovira Hrvatsku: 'Svi koji možete, posjetite ovu zemlju'
"Tom je prilikom skraćena verzija promotivnog videa pogledana preko 250.000 puta, a nakon hrvatske pobjede i ulaska u finale, 'view rate' videa porastao je za 161 posotKampanja se provodila i na društvenoj mreži Facebook s fokusom na stadion Lužnjiki, a promotivni video je tijekom i nakon utakmice ostvario odličnih 74.000 pregleda", izvijestili su iz Hrvatske turističke zajednice koja u svoje promotivne svrhe koristi video turista kako pjevaju Lijepa naša koje je snimio RTL.