Poznat po svojoj udobnosti, ergonomiji i ležanju na cesti, CX u godini svojeg lansiranja prima nagradu za "Automobil godine", "Nagradu za sigurnost" te nagradu za stil ("Award Auto Style").
Ovu dvovolumensku limuzinu duljine 4,63 metra dizajnirao je Robert Opron i to je prva limuzina opremljena dizelskim motorom u povijesti marke. Tim modelom osvaja tržište velikih europskih krstarica, nudeći alternativu benzinskim motorima. Naime, godinu dana nakon naftne krize 1973., marka, koja je već tada brinula o troškovima uporabe, stvara inovacije kako bi ponudila učinkovite motore kako u pogledu zadovoljstva u vožnji tako i s obzirom na potrošnju goriva.
Aerodinamika tog modela usto ima odlučujuću ulogu u tim istraživanjima jer kratica CX označava koeficijent otpora zraka.
Sljedećih godina, nastavljaju se tehnološka unapređenja ovog modela. Godine 1975. izlazi njegova karavanska izvedba, 1977. sportska izvedba 2400 GTi s elektroničkim ubrizgavanjem, koja se tada smatra najbržom na francuskim cestama, a 1978. i izvedba Prestige s duljinom većom za 28 cm.
Priznat zahvaljujući stilu i tehnološkoj odvažnosti, CX je bio i vozilo velike udobnosti. Od modela DS nasljeđuje hidropneumatski ovjes konstantne visine, što mu nudi besprijekorno ležanje na cesti, a od modela SM iz 1970. preuzima servoupravljač osjetljiv na brzinu s automatskim vraćanjem u osnovni položaj. Tim se novinama dobiva i na udobnosti te većoj lakoći korištenja. Naime, inovativnim pretvaračem okretnog momenta C-matic uklanja se papučica spojke te se oslobađa prostor za ugodniju vožnju. Ne smijemo zaboraviti ni unutrašnjost opremljenu futurističkim vozačevim mjestom koje nudi veću praktičnost i pristup svim komandama bez ispuštanja upravljača iz ruku.
Citroën CX nije zaboravio ni inovacije. Godine 1985. bio je prvi francuski automobil opremljen kočnim sustavom ABS.
CX je bio pravi tržišni uspjeh i do 1991. prodan je u 1,2 milijuna primjeraka. Naslijedio ga je ultramoderni XM koji unatoč tituli Automobila godine u Europi s 333 tisuće prodanih jedinica u deset godina proizvodnje nije bio ni blizu uspjehu CX-a.