WOW! /

Zadar ima jedinstven vinski bar u kojem su baš svi proizvodi iz Zadarske županije! Evo kako je nas-tao!

Image

Vlasnica bara je Ana Fiolić, diplomirana turistička komunikologinja koja je u karijeri napravila ogroman zaokret i krenula neočekivanim vodama

19.2.2024.
11:47
VOYO logo
VOYO logo

Koliko raznolikog poslovnog iskustva stane u dva desetljeća? Ako pitate Zadranku Anu Fiolić - sasvim dovoljno da u svojim četrdesetima sa sigurnošću znate čime se želite baviti i koji vas posao u potpunosti ispunjava. Ana je majka dvije djevojčice, a svaka će žena znati - nije jednostavno pronaći idealno radno mjesto koje će vam dopuštati da se svojoj karijeri i majčinstvu podjednako posvetite.

“Nakon jezične gimnazije u Zadru upisala sam fakultet i stekla zvanje diplomiranog turističkog komunikologa. Uz znanje tri strana jezika - engleskog, talijanskog i njemačkog te diplomu koju sam imala, logično je bilo zaposliti se u turizmu”, govori nam Ana, polaznica treće generacije Uplift akademije, te pojašnjava kako je 10 godina radila u nautičkom turizmu. Priroda posla koja je podrazumijevala česte odlaske na nautičke sajmove rezultirala je time da je zavoljela putovanja i samim time, puno vremena provodila van doma. Nakon udaje i rođenja kćeri, poslovni život željela je prilagoditi svojoj obitelji pa je iz svijeta nautike prešla u nešto sasvim drugačije - zaposlila se u dentalnoj klinici koja je rad bazirala na tzv. dentalnom turizmu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Pet kratkih pitanja za Anu Fiolić:

Moj najveći poslovni izazov je…kako pronaći i zadržati dobre radnike i motivirati ih da obavljaju svoj posao najbolje što mogu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveća moja pobjeda je…što sam uspjela napraviti veliki korak izlaska iz svoje zone komfora te osnovati svoju firmu i upustiti se u nove poslovne izazove

Za pet godina želim…i dalje imati svoj unutarnji mir te biti sretna i zadovoljna u onom što radim.

Ono što bih voljela da sam na početku znala je…kako racionalnije rasporediti svoju energiju, shvatiti da savršeno ne postoji i da se upravo u toj nesavršenosti krije sva ljepota, puno dobrih priča, da naši padovi nisu neuspjesi nego iskustva koja nas još više obogate.

Na Uplift akademiju prijavila sam se…jer sam svjesna da vrijeme u kojem živimo i koje neumoljivo klizi predstavlja veliki izazov za poduzetnike i daje osjećaj da moraš biti korak ispred. Nadam se da ću kroz znanja koja dobivamo od vrhunskih predavača te kroz inspirativne priče i iskustva kolega dobiti potrebna znanja i ideje za unapređenje svog poslovanja kao i krila za poslovni uzlet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vrijeme kriza i „šiza“

“Bilo je to nešto sasvim drugačije od nautike, no posao mi je omogućavao radno vrijeme koje mi je zbog malene djece odgovaralo, a posao sa strancima me ispunjavao jer mi je i dalje omogućavao da njegujem svoje znanje stranih jezika“, kaže Ana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Anin suprug Dario je vinar i vlasnik obiteljske vinarije Fiolić i njegov je posao iz dana u dan sve više rastao. Paralelno sa svojim poslovnim obavezama, Ana je često suprugu pomagala oko vinarije, osobito po pitanju marketinga i promocije. Balansirajući između svog svakodnevnog posla i održavanja vinskih degustacija, otkrila je da je i, kako kaže, prava majstorica multitaskinga.

“Upisala sam i završila tečaj za sommeliera, a vinske i vinogradarske edukacije ispunjavale su moj ionako pretrpani raspored. Napunivši četrdesetu počela sam ozbiljnije razmišljati o tome gdje se sad nalazim i kojim putem dalje želim krenuti. Shvatila sam da je vrijeme za promjenu i da obiteljskoj vinariji mogu i trebam dati više. Uostalom, sve što stvaramo ostavljamo našoj djeci”, govori Ana.

S tim, doista najvećim motivom, hrabro je zatvorila vrata dotadašnjeg posla i u potpunosti se posvetila vinariji i sve što imaju podigla na razinu više.

“Odluku nisam donijela preko noći, ali svidjela mi se ideja slobode, fleksibilnosti radnog vremena i kao što sam ranije spomenula - konačnog smisla i ostavštine našim kćerima.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad govorimo o poslovnom svijetu ugrubo, Ana za sebe kaže da se nikad nije smatrala stvorenom za poduzetništvo. No, uz podršku supruga, obitelji i najužih prijatelja odlučila se za taj korak izlaska iz sigurnog posla i komfor zone i puna entuzijazma i hrabrosti uskočila u vinski svijet i ugostiteljstvo.

Je li se hrabrost isplatila? Itekako. Već u ljeto 2022. godine, samo mjesec dana nakon što je napustila svoj dotadašnji posao, Ana je postala vlasnica vinskog bara u samom srcu Zadra nazvanog Wine Garden Zadar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ta prva godina bila je pravi izazov. Nije bilo lako u tako kratkom vremenu brzo reagirati, pronaći radnike, organizirati poslovanje i paralelno raditi na promociji i marketingu. Bez lažne skromnosti, moram reći da su tu zaista do izražaja došli moja organiziranost i snalažljivost. Naravno, bilo je dana kriza i „šiza“ i preispitivanja je li meni to zaista trebalo.”, prisjeća se Ana.

Vinski bar u kojem su baš svi proizvodi iz zadarske županije

Vinski bar pokazao se kao fantastičan poslovni korak i konačni dokaz njezine hrabrosti i dobre životne odluke.

“U razgovoru s ljudima uključenim u turizam na raznim područjima, shvatila sam da je glavni problem posjetiteljima našeg grada, osobito turistima koji dođu s kruzera ili u organiziranim grupama, nedostatak mjesta gdje će moći doživjeti lokalni doživljaj, probati ono najbolje što Zadar nudi, popiti čašu lokalnog vina uz dalmatinske zalogaje u prekrasnom ambijentu i to još u srcu Zadra“, kaže Ana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Savršeno mjesto za bar koji su zamislili pronašli su u dvorištu nekadašnje crkvice sv. Roka na glavnoj zadarskoj tržnici i tamo otvorili pravu malu vinsku oazu. Wine bar Garden sad u samom srcu Zadra priča jedinstvenu priču pod sloganom „Pijte i jedite lokalno - Drink and Eat like a local“.

“Uzevši u obzir da je riječ o svojevrsnom spomeniku i baštini, nismo smjeli previše intervenirati u prostor. No nije bilo ni potrebno jer je mjesto samo po sebi toliko lijepo i posebno te uistinu odiše nekom dobrom energijom, uzbuđeno nam prepričava Ana i dodaje kako su se potrudili okupiti gotovo sve zadarske vinare i proizvođače likera, rakija i ostalih alkoholnih pića karakteristične za njihov kraj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Nismo niti u jednom trenu htjeli nuditi samo svoja vina i likere, a kako se vino ne može piti bez dobrog zalogaja uključili smo i proizvođače sira, pršuta, maslinovog ulja, morskih plodova, eko pekmeza itd. U vinskom vrtu imamo i malu trgovinu kako bi svi oni koji kušaju domaće lokalne proizvode u baru mogli iste kupiti i ponijeti doma kao suvenir i sjećanje na Zadar.”

Ana smatra kako su na ovaj način stvorili mjesto koje je Zadru zaista nedostajalo. Naime, kroz dan u baru se organiziraju degustacije vina uz dalmatinske zalogaje za manje i veće grupe ljudi, a uvečer se njihov vinski vrt pretvara se u vinski bar u koji rado svraćaju i domaći ljudi. Njima su, govori, posebno zahvalni jer su ih prepoznali od prvoga dana i rado ih posjećuju.

“Sve do jedan proizvod koji nudimo u Wine Garden Zadru ne prelazi granice Zadarske županije, tu ne dopuštamo kompromis i sve mora biti lokalno i autohtono jer Zadar ima toliko toga što može ponuditi domaćim i stranim turistima da nema potrebe „uvoziti“ ništa iz drugih krajeva Lijepe naše i svijeta.

Stoga sam osobito sretna i ponosna kada netko dođe u naš vinski vrt i želi naručiti Coca Colu ili Aperol Spritz, a mi mu kažemo da nažalost to nemamo jer nudimo samo lokalno i da Zadar još nema svoju Coca Colu, ali ima sok od maraške, a umjesto Aperol Spritza može probati našu lokalnu verziju Spritza s Fiolić likerom od maraške i pjenušcem ukrašen sa svježe ubranom mentom iz našeg vrta”, ponosno u jednom dahu pojašnjava Ana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iza obitelji Fiolić i njihovog Wine Gardena sad je druga sezona i sretni su kako napreduju. Naravno, nijedan, pa tako ni obiteljski posao, nije lišen stresa i teških dana.

“Rad u ugostiteljstvu izrazito je stresan, naporan, zahtjevan i niti malo glamurozan. Posao bez radnog vremena, u stalnom si strahu da nešto ne pođe po krivu i da zbog nečega razočaraš gosta. Upravo zato, održavanje zadovoljstva naših gostiju uslugom i dobrom atmosferom koju širimo za mene su izazov, ali i najveća nagrada. Svaki novi i sretan gost daje mi potvrdu da je moja poslovna odluka bila ispravna, motivaciju da nastavim dalje i budem još bolja idući put, još kreativnija u svemu što radim te da svaki put kad odu iz našeg bara gosti osjećaju zadovoljstvo i svjesnost da smo im uz dobru uslugu poklonili i jedan mali dio sebe”, zaključuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više o Mastercardovom projektu Uplift, stipendistima Uplift akademije kao i razne tematske članke i intervjue možete pronaći na stranici uplift.hr

savrseni kandidatkinje
GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo