Kaufland za više transparentnosti i manje pesticida

Image
26.7.2021.
10:58
VOYO logo

Brojne rezultate nepovoljnog djelovanja na okoliš i neugodne klimatske posljedice već smo počeli osjećati i na vlastitoj koži. Ekstremne temperature i elementarne nepogode jasan su pokazatelj  da moramo djelovati. Odgovorne tvrtke odavno su se uključile u pokret očuvanja našeg okoliša i sprečavanja klimatskih promjena, a jedan od takvih pozitivnih primjera kod nas je Kaufland.

Ovaj trgovački lanac već je poznat po tome da ulaže značajne napore u očuvanje okoliša. Tvrtka djeluje prema strategiji REset Plastic grupacije Schwarz, a taj holistički pristup temelji se na pet područja djelovanja: izbjegavanje plastike, poseban dizajn proizvoda, recikliranje, uklanjanje plastike iz okoliša te inovativna rješenja i istraživanja. Na ovaj način smanjuju uporabu plastike i zatvaraju krug recikliranja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pesticidi – štetni ili nužni?

Trgovački lanci imaju veliku odgovornosti i prema ljudima, životinjama i okolišu u kontekstu trgovine prehrambenim namirnicama, a Kaufland je itekako svjestan kako sredstva za zaštitu bilja mogu ugroziti zdravlje njihovih kupaca i proizvođača, kao i biološku raznolikost te nepopravljivo oštetiti ekosustave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravo zato se Kaufland još od 2006. godine kroz vlastite projekte koje provodi s partnerima zalaže za integriranu poljoprivredu i smanjenje te izbjegavanje pesticida u uzgoju voća i povrća. Važno im je  da proizvođači s kojima surađuju koriste sredstva za zaštitu bilja samo kada ne postoje odgovarajuće agrarno-tehničke alternative.

Glavni ciljevi u kontekstu sredstava za zaštitu bilja tako su im zaštita kupaca i njihovog zdravlja, zaštita ljudi koji sudjeluju u proizvodnji i lancu opskrbe te zaštita prirode i okoliša u uzgojnim područjima. „Kaufland preuzima odgovornost za ljude i okoliš: na taj način ne samo da svoj asortiman činimo održivim, već promičemo i odgovorne uvjete proizvodnje. Kao član organizacije GlobalG.A.P. aktivno doprinosimo boljoj budućnosti i pomažemo oblikovati globalne promjene u uzgoju i prodaji voća i povrća te cvijeća i biljaka”, istaknuo je Tomislav Klepac, rukovoditelj sektora Nabava voća i povrća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Standardi Kauflanda za primjenu pesticida tako su znatno stroži od zakonskih propisa i sužavaju izbor aktivnih sastojaka kako bi se osiguralo smanjivanje upotrebe pesticida na što nižu razinu. Prema načelu minimalne uporabe pesticida Kaufland očekuje ili u potpunosti eliminirati pesticide ili ih bar smanjiti na apsolutni minimum. „Želimo preispitati dosadašnje postupanje i dugoročno promicati održive alternative u kontekstu nacionalne i svjetske proizvodnje, a koje će služiti i ljudima i okolišu“, ističu iz Kauflanda.

Više o planovima Kauflanda za izbjegavanje ili potpunu eliminaciju uporabe pesticida možete pročitati u njihovim Izvještajima o transparentnosti koji su objavljeni ovdje: kaufland.hr/bioraznolikost

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jednokratna plastika i službeno je out 

Kaufland si je postavio i dva jasna cilja: do kraja 2025. u pakiranjima proizvoda vlastitih marki želi koristiti u prosjeku 20% reciklata i 100% tih pakiranja treba postati maksimalno reciklabilno. Već do kraja ove godine u potpunosti će ukinuti upotrebu crne plastike kako bi bilo lakše reciklirati plastična pakiranja čime se omogućuje kružni proces recikliranja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, važno je napomenuti kako je Kaufland i prvi trgovački lanac u Hrvatskoj koji je, još 1. siječnja 2020., potpuno ukinuo jednokratne plastične vrećice na blagajnama, a iz prodaje su povučeni i jednokratno plastično posuđe, pribor za jelo, plastični štapići i slamke te su zamijenjeni alternativnim održivim rješenjima poput proizvoda od papira, drva i dr.

FON
Gledaj od 27.srpnja
VOYO logo