Nemate li u svojoj linije proizvoda barem jedan SUV i crossover model, teško da možete ostvarivati neke izvrsne prodajne rezultate. Tako danas svakakve primjese na ovu temu imaju gotovo svi proizvođači, pa neki lagano i zaboravljaju koje su marke bili vladari i pioniri terenskih, odnosno kasnije SUV modela. Jedan od njih svakako je japanski Mitsubishi. Prisjetimo se Pajera, pa Outlandera, a nakon kojeg je stigao i ASX... Stupanjem na snagu novih trošarina cijena benzinskom ASX-u je sa 169.900 pala na 149.900 kuna. Upravo smo osnovni model ASX-a i sami imali priliku isprobati. Ako kažemo osnovni, onda mislimo na benzinsku verziju, 1,6-litrenu čija se snaga i moment prenose samo na prednju osovinu. Model je to koji platformu dijeli s nešto većim Outlanderom, pa im je zajednički međuosovinski razmak od 267 cm. Ipak, ASX je i nakon nedavnog redizajna, dugačak 4295 mm, dok veći Outlander u dužinu broji 465,5 cm. Time ASX izravno napada Nissanov Qashqai te Kijin Sportage.
Automobil je to koji izvana odlično skriva dimenzije jer teško da bi netko 'na prvu' rekao da je toliko velik. To je razlog zašto i putnička kabina djeluje dosta raskošno, govorimo li o raspoloživom prostoru, a što svakako ugodno iznenađenje te putnicima na stražnjoj klupi pruža zavidnu količinu prostora za koljena. Znamo da japanski modeli n opčaravaju uređenjem putničke kabine, što se pokazalo i na ovom ASX-u, no ne možemo reći da nije sve na svom mjestu. Jednostavno i pregledno. Tu je i solidnih 416 litara obujma prtljažnika. Zahvaljujući sportskoj nastrojenosti prednjeg dijela vozila, ASX djeluje dosta privlačno, a što znači da privlači i poglede slučajne publike. Iako ASX pripada segmentu SUV-a, odnosno crossover modela, mi bi ga ipak više svrstali u povišene kompakte. Naime, ASX nije model u kojem osjećate previše neudobonosti, on je vrlo dobro pripremljen s ciljem što boljeg upijanja neravnina. Zahvaljujući težini od 1270 kilograma ASX je lagan za upravljanje, kako u vožnji otvorenim prometnicama tako i tijekom probijanja kroz gradsku gužvu. Lagan je za okretanje, a problema nema ti prilikom parkiranja. Potrebno je tek manje privikavanje na gabarite, a s obzirom da nema velike prevjese olakšano je manevriranje.
Zlobnici će reći da mu nedostaje pogon na sva četiri kotača, no uzmemo li u obzir činjenicu da tek vrlo, vrlo mali postotak vozača ima izlete izvan asfalitranih površina te da nismo u planinskoj zemlji gdje snijega ima šest mjeseci, i odabir pogona samo na prednju osovinu nije greška. Prednost u odnosu na obične kompakte, koje smo malo prije spominjali, jest udaljenost podnice od tla. Sa 17 centimetara nemate brige da ćete zastrugati neki rinzol, a pored toga višlji položaj sjedenja omogućava i bolju preglednost na okolinu kojom prometujemo.
Ispod prednjeg poklopca smješten je 1,6-litreni MIVEC, benzinski motor od 117 KS, uparen sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. I dok je motor dio na koji ne možemo prigovoriti, isporučuje očekivano, mjenjač bi mogao biti bolji. Dobro je odmjeren, možda ne bi škodio niti stupanj prijenosa više, no ono što mu svakako nedostaje jest preciznost.
Uz pomoć AS&G, Mitsubishijevog start/stop sustava i ne obraćanja pažnje na prtiskanje papučice gasa imali smo potrošnju tek nešto veću od 7 litara. To je za crossover model koji se ne može hvaliti nekom odličnom aerodinamikom svakako dobar rezultat. Poraditi treba i na brzini paljenja uz AS&G sustav. Odlučite li se za benzinski ASX-a, znajte da birati možete isključivo boju vozila. Uz akrilnu boju ASX stoji 149.900 kn, a uz metalik ili perla boju 154.900 kn, čime je nakon novih trošarina ovaj model posto gotovo 20 tisuća kuna povoljniji. Tu još valja pridodati 10.000 kn za dodatno ugrađenu multimediju.