Dugo najavljivana i s nestrpljenjem iščekivana nova Suzukijeva Vitara napokon je stigla na hrvatsko tržište, i to s vrlo privlačnom cijenom od 111.250 kn, koliko košta osnovni, ali već bogato opremljeni model s prednjim pogonom i 1.6-litrenim benzincem snage 120 KS. U odnosu na staru Vitaru, koja je bila klasično terensko vozilo, robusna izgleda, nova se priklonila SUV trendu, ali i dalje klasičnih i vrlo dopadljivih linija. Kupci mogu birati vozilo samo s prednjim pogonom, ali i s novim Suzukijevim pogonom AllGrip, koji je moderna i svakodnevno bitno upotrebljivija i štedljivija, zamjena za klasični 4x4 pogon. Međutim, ono što će najviše razveseliti buduće kupce jest činjenica da je nova Vitara puno jeftinija, od svojih prethodnika, ali i konkurencije.
Dugovječan dizajn
Kada je u pitanju dizajn, nova Vitara je neusporedivo privlačnija od starog modela, s kojim doduše niti nema nikakvih dodirnih točaka. Od starog modela ostalo je samo ime, i tek poneki dizajnerski detalj, kao što je poklopac motora, takozvane “škrge” na blatobranima, trapezoidna bočna linija te masivan C nosač krova, koji podsjećaju i pripadaju Suzukijevoj slavnoj tradiciji gradnje off road vozila. S druge strane, ravne i čiste linije, ne samo što bitno smanjuju ozljede pješaka, nego i jamče privlačan i dugovječan dizajn, te osiguravaju iznimno nizak otpor zraka. Samo 0,33 Cw nedostižna je brojka čak i nekim osobnim automobilima, a kamoli SUV vozilima, što u slučaju nove Vitare izravno utječe na dobra vozna svojstva i iznimno nisku potrošnju goriva novog modela.
Nova Suzuki Vitara većinu svojih tehnoloških postignuća dijeli sa svojim većim bratom, S-CROSSom, što nimalo nije loše, jer to apsolutno jamči udobnost, prostranost i sigurnost, a od konkurencije ju izdvaja porijeklo, jer nije nastala na bazi malih gradskih kompaktnih automobila, kao većina konkurenata, nego je nastala na bazi svog većeg brata, s kojim dijeli zajedničku platformu. Ipak, dimenzijski nova Vitara je čak 12,5 cm kraća, ali i 3 cm viša od svog “starijeg brata”. U centimetrima dužina iznosi 417,5 centimetara, širina je impozantnih 177,5 centimetara, dok je visina preglednih 161 centimetar.
Bogatstvo opreme i prostora
Ovim, vanjskim dimenzijama treba pridodati i srazmjerno velik međuosovinski razmak, od čak 250 centimetara, koji osim udobnosti pruža i dovoljno prostora za sve putnike, te osigurava dovoljno prostora čak i putnicima na stražnjim sjedalima. Pritom je dovoljno impozantna i veličina prtljažnika, koji je obujmom od 375 litara, spreman prihvatiti sve stvari, svih putnika.
Isto tako po pitanju uređenja unutrašnjosti Vitara odskače ergonomijom, kao i kvalitetom koja je napravila veliki iskorak u odnosu na stari model. Sjedala su puno udobnija, materijali su kvalitetniji, a plastika je manje tvrda i na strateškim mjestima podstavljena, dok je završna obrada vrlo precizna, tako da bi se moglo reći kako Vitara polako ide prema premium segmentu.
Na središnjoj instrument ploči ističu se pregledni instrumenti, te analogni sat smješten između brojnih i učinkovitih otvora ventilacija, koji cijeloj unutrašnjosti daje dozu klasične sportske elegancije. Istodobno, vozilo je opremljeno i 7-inčnim info-ekranom osjetljivim na dodir, te opcijskim panoramskim krovom.
Nova Vitara jednako odskače i popisom opreme od konkurencije, te već u osnovnom paketu nudi čak 7 zračnih jastuka, klima uređaj, ABS i ESP sustav kočenja, servo upravljač, električni paket s daljinskim središnjim zaključavanjem, kao i MP3 CD radio uređaj sa Bluetoothom i USBom te mogućnost podešavanja visine sjedenja za vozača i suvozača i još pregršt sitnih, ali nimalo manje važnih detalja.
U bogatijim paketima opreme dolaze i aktivna pomoć pri kočenju, koja vas upozorava, a u kritičnim situacijama, na kraju i koči umjesto vas, jednako kao i aktivni tempomat, te sustav pomoći pri kretanju uz brdo, kao i sustav samostalnog spuštanja niz brdo, čime se nova Vitara “miljama” odmiče od konkurencije.
Novi 4x4 pogon
Nova Vitara u AllGrip izvedbi tipičan je peterovratni SUV sa prednjim pogonom, koji po potrebi uključuje i stražnje kotače, kao i većina konkurencije. Ono što ga pak ističe, je mogućnost odabira između više različitih programa djelovanja ovog pogona, kojem možete birati sportski način rada (Sport), zimski način rada (Snow), kao i zaključavanje prijenosnih omjera u elektronski kontroliranom diferencijalu (Lock). Uz svaki od navedenih načina rada sustava pogona, drukčije utječe i na menadžment rada motora, odnosno drukčiju raspodjelu snage motora, što uvelike pomaže u brojnim nepredvidivim situacijama. Tako su izleti izvan asfalta ili sigurnija vožnja po makadamu i skliskim površinama pokrivenim ledom i snijegom, prirodno okruženje ovog modela!
Premda je mnogi „guraju“ u nižu klasu SUVova ili crossovera, čini se da nova Vitara može ići ukorak s automobilima iz višeg segmenta, i po pitanju prostranosti, i po pitanju mogućnosti, te snage i sigurnosti, dočim se po pitanju potrošnje, nabavne cijene i niskih troškova održavanja, svrstava u razred iznimno ekonomičnih vozila. Ako govorimo samo o cijeni i potrošnji, nova Vitara je neusporedivo privlačnija od starog modela, jer osim oku privlačnije vanjštine, od starog trovratnog modela je gotovo 70.000 kn jeftinija a potrošnja joj kreće od tek 4,0 L/100 km. Možda bi ipak najbolje bilo, uvjeriti se u nebrojene prednosti novog Suzukijevog modela u nekoj od testnih vožnji, dostupnih u svakom ovlaštenom Suzukijevom prodajnom centru, te pronaći sebi najprikladniju personaliziranu varijantu, počevši od dvobojne vanjštine do mnogobrojnih dizajnerskih ukrasa vanjštine i unutrašnjosti.
(_gdeaq = window._gdeaq || []).push(['hit', 'gdehr', 'cog7Mgd8nCv2ly248vzHIXXn.jzNLK8FEYgX5EZha7T.x7', 'qljqqmmtam', 'afvgsafcdmabupncbdnsjxabechp'], ['viewable', 'gdehr', 'cog7Mgd8nCv2ly248vzHIXXn.jzNLK8FEYgX5EZha7T.x7', 'nmqgekgiql', '_gde_isndwl_nmqgekgiql']);
http://gdehr.hit.gemius.pl/gdejs/xgde.js