Planetarno zdrava prehrana /

Lidl trajno snižava cijene odabranih proizvoda biljnog podrijetla robne marke Vemondo

Image
29.2.2024.
9:59
VOYO logo

Početkom 2023. godine, Lidl je usvojio međunarodni paket mjera namijenjen poticanju osviještene prehrane kako bi kupcima ponudio najbolji asortiman proizvoda za svjestan i održiv stil života. Jedna od mjera je proširenje asortimana biljnog podrijetla i transparentnost u pogledu omjera životinjskih i biljnih izvora proteina, u skladu s načelima plana “Planetarno zdrave prehrane”.

Kao trgovačkom lancu prehrambenim proizvodima, u Lidlu Hrvatska vlada uvjerenje da svjesna i održiva konzumacija može biti raširena samo ako je prehrana koja je podržava pristupačna i dostupna svima. Alternativni biljni proizvodi u maloprodaji hrane znatno su skuplji od usporedivih životinjskih proizvoda i zato Lidl Hrvatska trajno snižava cijene odabranih proizvoda svoje robne marke Vemondo u Hrvatskoj. Ova mjera omogućit će kupcima veću dostupnost biljnih proizvoda i potaknuti ih na promjene svojih prehrambenih navika. Ponuda nije namijenjena samo veganima i vegetarijancima, već i fleksitarijancima te svima koji žele održiviju i ekološki prihvatljiviju prehranu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Svjesni smo da je pretežito biljna prehrana jedini način da 2050. nahranimo gotovo 10 milijardi ljudi u okviru planetarnih granica. Lidl već danas misli na budućnost i zato trajno snižavamo cijene odabranih Vemondo proizvoda. Biljne alternative u našem asortimanu sada su dostupnije svim kupcima koji žele više za sebe, ali i planet” – istaknuo je Bojan Vuković, član Uprave za nabavu i marketing Lidla Hrvatska.

Transparentnost i konkretni ciljevi za omjer proteina

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od poslovne godine 2023., Lidl Hrvatska transparentno objavljuje omjer proteina životinjskog i biljnog podrijetla u svojem asortimanu. Za izračun omjera koristi se metodologija WWF-a koja jasno i unificirano pokazuje podjelu izvora bjelančevina i prati koncept Planetarno zdrave prehrane, čiji je cilj omjer od 60 posto proteina biljnog podrijetla i 40 posto proteina životinjskog podrijetla do 2050. godine. Također, usklađena je i s piramidom zdrave prehrane, čime se omogućuje postavljanje usporedivih ciljeva.

Omjer biljnih i životinjskih proteina u asortimanu Lidla Hrvatska trenutačno je 13,72 % prema 86,28 % u poslovnoj godini 2022. Za mliječne proizvode, omjer je 3,01 % prema 96,99 %. U području proteina biljnog podrijetla, najzastupljenije su mahunarke, orašasti plodovi i sjemenke. Udio veganskih alternativa još je malen.   

Na temelju ovih rezultata, Lidl Hrvatska prvi je trgovački lanac u Hrvatskoj koji postavlja konkretne i ambiciozne ciljeve: do 2030. udio biljnih izvora proteina bit će povećan u ukupnom volumenu proizvoda na 20 posto. Udio alternativnih mliječnih proizvoda povećat će se na 10 posto.

Kako bi se ostvario taj cilj, u Lidlu Hrvatska predano se radi na dugoročnom širenju asortimana biljnog podrijetla. Osim veganskih alternativa, to u velikoj mjeri uključuje prirodne biljne izvore proteina poput mahunarki i orašastih plodova. Ti će proizvodi biti dostupni u svim Lidlovim trgovinama u Hrvatskoj. Uz to, linija veganskih proizvoda Vemondo nastavit će se razvijati u pogledu okusa, izgleda, teksture, nutritivnih vrijednosti i održivosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lidl Hrvatska od 2020. godine u asortimanu ima vlastitu robnu marku Vemondo, a trenutačno u stalnoj ponudi ima više od 20 proizvoda. Uz Vemondo, u asortimanu je više od 150 certificiranih veganskih proizvoda. Nekoliko puta godišnje kupcima se nude i drugi akcijski proizvodi biljnog podrijetla. Asortiman biljnog podrijetla nastavit će se širiti kako bi se ostvarili ciljevi strategije za osviještenu prehranu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo