Mediji znaju biti teški. Mediji znaju biti komplicirani. No imajte na umu da i iza medija stoje - samo ljudi. Upoznajte tu "drugu stranu", one s kojima ćete komunicirati, saznajte kako im olakšati posao i automatski će i vama život biti lakši.
Na Katedri za komunikaciju Visoke poslovne škole Zagreb (VPŠZ) reći će vam kako u životu svakog onog tko se bavi odnosima s javnošću, komunikacija s novinarima važan je dio posla. Mnogi ipak zaboravljaju kako je to dvostrani proces; mediji prate vaše aktivnosti i plasiraju ih u javnost, a na vama je da date kvalitetne i upotrebljive informacije. Komunicirat ćete s: tiskom, radijem, televizijom i digitalnim medijima. Svaki od njih ima svoje osobitosti koje treba poštivati pa je zato važno imati strukturiran proces komuniciranja i slati samo vjerodostojne informacije. Pokušajte otkriti i kako svaki od njih funkcionira i radi jer svaki medij ima svoj tempo.
Alati koje koriste PR stručnjaci u odnosima s medijima su: najave i priopćenja, pozivi na konferencije za medije (češće ćete čuti riječ presica), zatim su tu brifinzi, intervjui, video materijali ili pak istraživanja. Ali, sve što šaljete medijima mora biti kratko, konkretno i pismeno.
Novinari nisu lektori
Novinari često nemaju vremena ispravljati vaše tekstove. Provjerite sve što šaljete van jer su velike šanse da će netko samo napraviti copy/paste vašeg teksta i više popravka nema. Upravo zato, nemojte pisati nešto što i sami ne biste voljeli pročitati i ne snimajte nešto što sami ne biste voljeli gledati.
Smanjite doživljaj
Česta greška koju ljudi rade u komunikaciji s medijima je pretjerivanje. Činjenica jest da je vaš posao i zadatak klijenta prezentirati na najbolji mogući način, no razbacivanje superlativima napravit će kontra efekt.
Ogromna je razlika između CC i BCC
CC je skraćenica od "carbon copy". Prije no što smo imali računala, tekstovi su se tipkali na pisaćim strojevima, a ako su bila potrebna dva primjerka, između listova se umetao takozvani indigo papir preko kojeg bismo dobili karbonsku kopiju. Pri slanju se obavezno stavljalo "cc" i ime druge osobe koja je dobila kopiju. Danas, ako šaljete nešto što želite podijeliti s nekoliko osoba, e-mail adrese ostalih primatelja stavljate u CC.
S druge strane, ako ne želite da svi vide kome ste poslali mail, a imate potrebu slanja na više adresa, koristite BCC. Ovaj izraz dolazi od od engleskih riječi "Blind Carbon Copy". Kao što i riječ kaže, to je slijepa ili tajna kopija. Osobe čije e-mail adrese stavite u BCC nikako ne mogu znati da ste isto slali još nekome. Samo vi znate kome trebate poslati informaciju i što od te osobe očekujete.Sakrijte ostale! Ako radite s različitim medijima (a vjerojatnost je velika da je tako), napravite nekoliko različitih verzija onoga što šaljete. Imajte na umu da vaša ekskluziva upravo sad može biti objavljena na radiju, dok će u tisku to već sutra biti stara vijest.
Ponudite novinarima sve na pladnju
Oni čekaju dobar naslov kojeg odmah mogu upotrijebiti. Također, žele u prvih nekoliko rečenica znati sve. Zapravo, žele znati trebaju li se uopće potruditi čitati vaš tekst do kraja ili odlazite u Recycle Bin. Ako ih zovete na konferenciju, odmah im, na početku, dajte dobar razlog zašto bi trebali doći. Nikada nemojte zaboraviti da niste jedini, ne u tom danu, već u toj minuti koji ih pozivate na neko događanje.
Doznajte tko su ljudi u redakcijama, otkrijte tko je za što odgovoran i sprijateljite se s njima. Čak i ako se nikada nećete vidjeti, odlična komunikacija mailom i telefonom može biti presudna za pravovremenu i efikasnu promociju vašeg klijenta.