Kako su se brzine mijenjale kroz povijest: Od parne lokomotive do 5G mreže

Image
23.11.2018.
12:53
VOYO logo

Ljudi u današnje vrijeme žive užurbanim tempom. Težimo tome da sve učinimo bržim, a velikom brzinom dolazimo i do tehnoloških inovacija. Industrijska revolucija trajala je vječno u usporedbi s onom digitalnom! Ovdje počinje najveća utrka na svijetu: želimo da uređaji koji nas okružuju budu najbrži mogući stoga ne čudi činjenica da je stvaranje uređaja s najbržim punjenjem bilo tako važno za Huawei. Samo se osvrnimo kako se svijet ubrzao i kakav je to utjecaj imalo na naše živote.

ZANIMLJIVE ČINJENICE

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trenutna najveća brzina izmjerena u ljudskoj povijesti djelo je tri astronauta na NASA-inoj Apollo 10 misiji. Na povratku s obilaska Mjeseca 1969. godine, kapsula je postigla brzinu od 24.790 mph (39.897 km/h). Zamislite samo koliko bi brzo Djed Božićnjak morao putovati kako bi posjetio svako dijete na svijetu. Prema Arnoldu Pomposu s Purdue sveučilišta, morao bi proputovati 160,000,000 kilometara, što je više od udaljenosti od Zemlje do Sunca, kako bi posjetio oko 2 milijarde djece diljem svijeta.

Image

Space Launch System On Launchpad Over Background Of Red Clouds. 3D Illustration. NASA Images Not Used.

AUTOMOBILI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kojom se brzinom kretao prvi automobil? 29. siječnja 1886. godine njemački inženjer, Carl Benz, patentirao je “vozilo na dizelski pogon”. Benz i njegova entuzijastično prihvaćena inovacija revolucionarizirala je koncept kretanja s jednog mjesta na drugo. Masovni mediji čak su opisali prvi automobil “korisnim za putnike i doktore”. Brzina postignuta prvim automobilom iznosila je 16 km/h. A kako stvari stoje danas? Venom F5 postiže brzinu od čak 483,413 km/h, a ubrzati od 0 do 400 km/h može u manje od 30 sekundi, Ipak, ova maksimalna brzina još nije potvrđena od strane Guinessove knjge rekorda. Službeno je najbrži automobil današnjice Koenigsegg Agera RS s rekordnom brzinom od 457 km/h.

VLAKOVI - od 48 do 603 km/h

George Stephenson bio je britanski inženjer koji je dizajnirao modernu parnu lokomotivu. Ne začuđuje stoga činjenica da je poznat kao “otac parnih vlakova”. Izum nazvan “Raketa Georgea Stephensona” postavio je prvi brzinski rekord 1830. godine razvivši brzinu od 48 km/h. 1890. godine francuska parna lokomotiva Crampton postigla je 144 km/h. A danas? Super-brzi japanski vlak Maglev postavio je svjetski rekord postigavši 603 km/h na testnoj stazi. Maglev koristi fenomen magnetske levitacije, zahvaljujući kojem se vlakovi podižu 10-ak cm iznad površine. Brzina se može činiti vrtoglavom, no ne brinite - u regularnom radu ovaj se vlak kreće brzinama od “samo” 320 km/h. Iako, na testnoj stazi 2007. godine bio je u stanju ubrzati i do 574,8 km/h. Razlika u ovim brzinama je ogromna!

Image

vecchio treno a vapore

INTERNETSKA BRZINA

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Internet je odgovor na potrebe modernog društva, ali nije osmišljen u jednom danu. Njegova povijest seže još do 1960-ih godina. Na početku radilo se o povećanju potencijala znanosti povezujući računala istraživačkih centara jedna s drugima. Internet nije ništa drugo nego mreža računala koja su zajedno povezana. Prva iteracija Interneta dostupna za komercijalno korištenje bila je dial-up. Dial-up Internet za rad je zahtijevao telefonsku liniju tako da se funkcija poziva nije mogla koristiti istovremeno kad i internetska funkcija. I da, brzina je bila značajan problem na samim počecima. Do 1998. godine najveća brzina kojoj su se korisnici mogli nadati bila je 56 Kbps. Ovakva slabašna brzina povezivanja značila je kako skidanje datoteka oduzima ogromne količine vremena, a streamanje glazbe ili videa nije bilo dostupno. Iduća faza u razvoju bila je uvođenje bežičnog Interneta. Bežični Internet počeo je s komercijalnom upotrebom zahvaljujući Windowsovom Wi-Fi ruteru 2001. godine, a ovi su uređaji brzo postali norma.

Kada su smartphone uređaji predstavljeni, prvi su korisnici morali živjeti s tromom brzinom od 9,6 Kbps, čak sporijom od tradicionalnog kućnog dial-upa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brzine su poboljšane s dolaskom 2G tehnologije kojom su se mogle postići brzine do 56 Kbps, ali mobilni Internet nije uistinu ostvario svoj puni potencijal do razvoja 3G-a.

Treća generacija mobilnog Interneta omogućila je brzine do 200 Kbps, transformirajući zauvijek način na koji ljudi koriste pametne telefone. 4G je predstavljen 2010. godine, povećavajući brzine još dalje na renomiranih 15 Mbps.

U prvom kvartalu 2017. godine, prosječna internetska brzina na globalnoj razini iznosila je 7,2 Mbps što je povećanje od 15 % u usporedbi s istim razdobljem 2016. godine, sudeći po Akamai-jevom izvješću. Polovica od 10 država s najbržim Internetom je u Europi, četiri su u Azijsko-Pacifičkoj regiji, a samo je jedna na američkim kontinentima.

5G dolazi

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Možete li zamisliti da smo na prijelomu u 5G eru? U ovom novom svijetu sve će biti povezano, sve industrije bit će digitalno transformirane, a mobilna komunikacija promijenit će način na koji živimo. Jesmo li spremni za ovakvu revoluciju? 5G bežična brza veza bit će krucijalna za razvoj rješenja na području IoT-ja, pametnih gradova i autonomnih vozila.

Primjerice, Huawei je osnovao 5G Automotive Alliance i 5G Smart Manufacturing Alliance. Kompanija istinski vjeruje u snagu 5G-a tako da je odlučila izgraditi ekosustav kako bi istražila i promovirala ovu tehnologiju u svim industrijama, ali nisu ga mogli izgraditi sami. Sklopili su partnerstva s brojnim kompanijama iz raznih područja, uključujući IoT, pametnu proizvodnju, pametne mreže i bespilotne letjelice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo će biti naša budućnost. Kakve su prognoze? GSMA navodi kako će broj 5G povezivanja vjerojatno premašiti 1,1 milijardu na svjetskoj razini do 2025. godine, a jedna trećina sveukupnog stanovništva bit će povezana na 5G mreže.

Teško je vjerovati da smo u samo 60 godina prave tehnološke revolucije stigli ovako daleko. Od 1960, kada je svega nekolicina računala bila povezana, do 2020., kada težimo povezivanju svakog objekta sa svakim čovjekom na Zemlji - potpuno povezan svijet!

Image

PAMETNI TELEFONI I PUNJAČI

U vrijeme kada se proizvođači pametnih telefona samo površno počinju baviti bežičnim punjenjem, HUAWEI Mate 20 Pro te PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate 20 RS već podržavaju bežično punjenje od 15W. Također, podržavaju i reverzibilno bežično punjenje, što znači kako ovi uređaji služe i kao eksterna prijenosna baterija za uređaje s Qi standardom punjenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HUAWEI Mate 20 serija ekspresija je kompanijinog DNK-a. Najrazvijenija serija pametnih telefona dosad nudi korisnicima neodoljivu kombinaciju performansi, dugotrajne baterije, poboljšane sigurnosti, boljeg multimedijalnog iskustva, a sve je ovo ukomponirano u sofisticirani dizajn. Ovo su ultimativni uređaji napravljeni za one koji ne prihvaćaju ništa drugo osim savršenstva.

Zabava ne čeka: Najbrža svjetska veza

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HUAWEI Mate 20 Pro i PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate 20 RS su prvi 4,5G pametni telefoni na svijetu, a podržavaju brzine downloada do 1,4 Gbps, što je brže od maksimalne brzine Snapdragona 845 koja iznosi 1,2 Gbps. Također, podržane su i Wi-Fi iznimno visoke Wi-Fi brzine do 1,732 Gbps.

Korisnici s uređajem HUAWEI Mate 20 Pro mogu streamati 4K video sadržaj bez zastajkivanja; downloadati video od 2 GB u 10 sekundi ili glatko skinuti ažuriranja za igre u par sekundi.

Velika baterija omogućuje cjelodnevno korištenje

Velika baterija ne znači nužno i veću debljinu uređaja. HUAWEI Mate 20 ima kućište koje je jednako tanko kao i ono na njegovom prethodniku, ali sada s baterijom od 4200 mAh. Kombinirajući veliki kapacitet baterije s visokom efikasnošću hardvera i softvera, uređaj može izdržati cijeli dan rada ili igre bez potrebe za punjenjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potpuno novi HUAWEI SuperCharge

HUAWEI Mate 20 Pro podržava potpuno novu 40W SuperCharge tehnologiju brzog punjenja koja bateriju nadopunjuje za 70% u samo 30 minuta. Također, podržava i 15W bežično brzo punjenje, nudeći tako najbrže bežično punjenje na tržištu, ali i reverzibilno bežično punjenje, dosad neviđeno na tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

TÜV sigurnosni certifikat

Uređaj je certificiran od strane TÜV Rheinland, njemačke certifikacijske organizacije s jednim od najstrožih sigurnosnih standarda na svijetu. Tehnologija brzog i sigurnog punjenja omogućuje nadopunjavanje uređaja bez zagrijavanja kako bi korisnici bili bez brige.

Povijest nam pokazuje kako kontinuirani razvoj i potraga za savršenstvom fasciniraju čovječanstvo. S nestrpljivošću i velikim zanimanjem jedva čekamo 2019. godinu! Tko zna što nam ona donosi.

Kuća Kardashian
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo