Emilio Močibob ima 35 godina. Živi i radi u Motovunu, u srcu Istre. Nije siguran zašto je odabrao baš taj studij, ali kao - prema vlastitim riječima - neuspješan student prava može potvrditi kako se u to vrijeme fokusirao na krive stvari u životu. Na ulazak u poduzetničke vode odlučio se jer je želio izgraditi nešto svoje, ostvariti vlastitu viziju i snositi odgovornost za vlastiti uspjeh ili neuspjeh.
"Duboko vjerujem u inovacije, rizik i neprestano učenje. Za razvoj u tom smjeru ne vidim bolju platformu od poduzetništva", istaknuo je Emilio.
Dodao je kako, silom prilika, redovito izlazi iz svoje zone ugode. U početku mu je to predstavljalo problem. Sad na to gleda kao na izazov i priliku za razvoj.
Pet kratkih pitanja Emiliju Močibobu:
Moj najveći poslovni izazov je… mogućnost brzog i jednostavnog povećanja proizvodnje.
Najveća moja pobjeda je… vlastita sijačica za mikrobilje, prva te vrste.
Za pet godina bit ću… u poziciji isporučivati mikrobilje i jestivo cvijeće u regiji, tijekom cijele godine.
Ono što bih volio da sam na početku znao je… da ću biti sam sebi najgori šef ikada.
Na Uplift akademiji želim… naučiti nešto novo, realizirati dosad neostvarenu poslovnu ideju.
Nesvakidašnja grana poljoprivrede
Njegovo obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Montonese bavi se nesvakidašnjom granom poljoprivrede - proizvodnjom mikrobilja i jestivog cvijeća. Svoje proizvode isporučuju uglavnom ugostiteljskom sektoru. Kroz cijelu godinu mikrobiljem i jestivim cvijećem opskrbljuju restorane visoke kvalitete na području Istre.
Kako to nerijetko biva, ideja za ovaj projekt nastala je iz nužde.
"Nakon nekoliko ekstremno loših sezona uzgoja češnjaka, shvatio sam da se moram koncentrirati na nešto drugo. U tom trenutku ozbiljnije investicije nisu bile moguće pa sam se okrenuo mikrobilju, za što sam mislio da mi na početku neće trebati previše novaca", opisao je Emilio kako se počeo baviti uzgojem ove vrste.
Već iduće godine u asortiman je pridodao i jestivo cvijeće. Trebalo mu je dvije godine kako bi od ideje došao do posla koji je posložen kako treba u većini aspekata. S time je zadovoljan jer smatra kako se poslovanje stalno razvija i mijenja pa je gotovo nemoguće imati sve posloženo u svakom trenutku.
Nakon četiri godine poslovanja, povjerio nam se, otkrio je kako je uzgoj mikrobilja i jestivog cvijeća jednako financijski zahtjevan kao i ostale grane poljoprivrede.
Pet kratkih pitanja o Emiliju Močibobu
Moj najveći poslovni izazov je… mogućnost brzog i jednostavnog povećanja proizvodnje.
Najveća moja pobjeda je… vlastita sijačica za mikrobilje, prva te vrste.
Za pet godina bit ću… u poziciji isporučivati mikrobilje i jestivo cvijeće u regiji, tijekom cijele godine.
Ono što bih volio da sam na početku znao je… da ću biti sam sebi najgori šef ikada.
Na Uplift akademiji želim… naučiti nešto novo, realizirati dosad neostvarenu poslovnu ideju.
Inovacija u proizvodnji
Emiliju su od početka najveći izazov predstavljali budući kapaciteti uzgoja i mogućnost povećanja proizvodnje na brz i jednostavan način. Taj je problem uspio riješiti.
"Na to sam posebno ponosan jer je sve osmišljeno na način da u bilo kojem trenutku u manje od tri dana možemo značajno i trajno povećati kapacitete uzgoja mikrobilja. Konkretno u ovom trenutku, za 40 posto", pohvalio se.
Također je ponosan na svoj izum, sijačicu za mikrobilje na čijem je razvoju radio cijelu godinu. Bit će puštena u pogon u proljeće i sastavni je dio plana za učinkovito povećanje kapaciteta.
"Radi se o prvom stroju tog tipa, inovaciji koja me natjerala da učim o elektronici, strojarstvu, CNC tehnologiji i tome slično", naveo je Emilio.
S druge strane, nije očekivao kako će sam sebi biti najgori šef ikada.
Cilj: Širenje na regiju
Za pet godina namjerava ostvariti svoj cilj i misiju: ugostiteljima u regiji pružiti mogućnost nabave mikrobilja i jestivog cvijeća, svježe ubranog, lokalno uzgojenog i visoke kvalitete. S time u skladu planira dodatno širenje asortimana i baze kupaca. Uz to, želi omogućiti osobnu dostavu njihovih proizvoda tijekom cijele godine, uz pružanje besprijekornog poslovnog odnosa koji će nadmašiti očekivanja klijenata.
Neostvarena poslovna ideja
Već je odslušao dva modula predavanja na Uplift akademiji. Oba su mu bila vrlo zanimljiva. U programu mentorstva je za grupu u kojoj se nalazi odabrana jedna njegova neostvarena poslovna ideja.
"To mi daje dodatan poticaj da vidim je li doista moguće tako zahtjevan projekt pretočiti u samoodrživ posao. Posebno se veselim što ću na tom sad već zajedničkom projektu raditi s tri mlada uspješna poduzetnika i poduzetnice", istaknuo je Emilio.
Više o Mastercardovom projektu Uplift, stipendistima Uplift akademije kao i razne tematske članke i intervjue možete pronaći na stranici uplift.hr