D.box

D.box je projekt lega-lega branda osmišljen kako bismo predstavili kreativce raznih profila: od grafičkih dizajnera i ilustratora pa sve do ulične umjetnosti.

23.5.2012.
15:32
VOYO logo

Prve d.boxeve su napravili street artist Slaven Lunar Kosanović te dizajnerski dvojac Šesnić&Turković. Šesnić&Turković nadmašili su sva očekivanja i u svom stilu napravili niz različitih rješenja konceptualno povezanih kroz temu opsjednutosti trendovima koji neminovno prolaze. Svako od njihovih "trendy" rješenja ima rok trajanja, stoga "use while trendy". Jedno od najpoznatijih domaćih imena street art scene Lunar, koristio je svoj prepoznatljivi ilustrativni stil s lajtmotivima životinja te različitih karaktera mašte koje naziva "Beastz'n'bugz". Slaven Lunar Kosanović u posljednjih nekoliko godina prezentirajući svoje radove na izložbama u New Yorku, Londonu, Lisabonu, Parizu, surađivajući s klijentima poput Coca-Cole i graffitima s kojima se bavi više od dvadeset godina, izgradio je respektirajuće mjesto u svjetskoj street art sceni. Nesumnjivo i u odabiru lega-lega za suradnju.

Kako je nastala ideja za stvaranje branda lega-lega? Tko su začetnici, čiji je dizajn?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lega-lega brand je pokrenu Mit dizajn studio iz Osijeka. Mit dizajn studio je osnovan 1997 u Osijeku. Osnovalo ga je nekoliko partnera, koji su svi izašli iz partnerstva u nekom trenutku tokom godina, a ostala je samo IBL tiskara kao jedini vlasnik Mita. Bavimo se dizajnom, grafičkom pripremom i u zadnje tri godine video produkcijom. Pokretačku snagu čine 11 dizajnera predvođenih kreativnim direktorom Borisom Matešićem. MIT dizajn studio uspješno se prilagođava novim tehnologijama i načinima poslovanja na tržištu te je godinama znak za kvalitetu i brzinu isporuke. Razlog tome dobra je poslovna politika, kvalitetni dizajneri i želja za uspjehom. Poduzeće smo koje raste zajedno sa svojom okolinom i klijentima. Uz malo sreće, puno rada, praćenje svjetskih trendova i neprekidno samousavršavanje, ali i obrazovanje svojih klijenata, uspjeli smo pokazati da kvalitetan dizajn čini bitnu razliku. To se očituje u stalnom rastu prihoda, koji već nekoliko godina ima porast veći od 20 posto godišnje. Danas, nakon petnaest godina, postali smo predvodnik i sinonim za dizajn na ovom području, a i šire. Zadovoljni klijenti neprekidno se vraćaju i donose nove poslove. Proizvodi MIT dizajn studija sami su sebi reklama te ga preko njih pronalaze i drugi klijenti, čak i izvan granica Hrvatske. Dodatnu potvrdu kvalitete i funkcionalnosti dizajna Studio je dobio na raznim svjetskim i domaćim natječajima: International Design Awards, Print´s Creativity and Commerce, ED Awards, New York Festival International Design Awards, Festo itd. U suradnji sa tvrtkom vlasnikom, tiskarom IBL, MIT dizajn studio u mogućnosti je pružiti klijentima kompletnu uslugu, od ideje do realizacije.

Lega-lega je nastao u timu ljudi koji se bave grafičkim dizajnom u Mit dizajn studiju i u svojoj najranijoj fazi predstavljao je "savršenog klijenta". Naime, grafički dizajn je famozno ozloglašena disciplina jer vrlo često klijenti naručuju posao od vas i onda vam ne dozvoljavaju da svoj posao kao profesionalci odradite najbolje nego onako kako oni smatraju da bi trebalo. Ako bismo tu situaciju prebacili na neko drugo zanimanje, imali bismo kaos. No u dizajnu, to je svakodnevica i ljudi smatraju da je jedina svrha dizajna napraviti nešto lijepim, a kako svi imamo ukuse onda to postaje stvar osobnog ukusa. Lega-lega je bio idealan klijent, poligon gdje smo mogli napraviti što god smo htjeli i jedini uvjet bio je možemo li to proizvesti sami i je li to zanimljivo. Samo ime za brend došlo je tako prirodno i spontano da gotovo nismo ni razmišljali o njemu. Lega je izraz koji ne može biti više osječki nego što jest i osim što je simbol pripadnosti i povezanosti, on predstavlja i prepoznatljivost na nacionalnoj razini, jer lege su uvijek iz Osijeka. 2006 godine smo zaštitili ime lega-lega i odlučili baciti našeg „savršenog klijenta“ na milost i nemilost tržišta. Na početku lega-lega su bili samo papirnati proizvodi, kao što su rokovnici, bilježnice, blokovi, mape, podmetači za čaše i slično, a kasnije smo uveli majice i držač nogavice da ne upadne u lanac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako ste osmislili širenje branda i izvan Osijeka? Kako ste na tim područjima prepoznati i prihvaćeni?

Kada smo krenuli sa lega-legom željeli smo samo praviti sjajne stvari koje mi želimo upotrebljavati. Željeli smo se veseliti dok ih radimo tako da ljudi koji ih koriste osjete tu pozitivnu energiju oko samog branda. Profit je bio na zadnjem mjestu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najteže je bilo krenuti. Treba pročitati hrpu zakona, proučiti milion sitnica kako biste sve mogli napraviti da bude u skladu sa zakonima i raznim pravilnicima. Zatim treba odlučiti što krenuti proizvoditi, a ne znate što će ići. Trebate donijeti odluku o dizajnu, količinama, proizvodnji, distribuciji i nadati se da ste ispravno odlučili. I naravno, onda krenuti na tržište bez kune za oglašavanje! E, to je najveći izazov – kako se oglašavati bez velikog budgeta. Na svu sreću, današnje tehnologije vam omogućuju da dođete do ciljane populacije bez korištenja skupih medijskih kanala. Prvo smo napravili naš mali lega-lega shop u Osijeku, a zatim smo tražili nekoga tko ima raširenu mrežu za distribuciju po cijeloj Hrvatskoj. Nakon više prijedloga za suradnju upućenih raznim poslovnim subjektima, Profil Internacional je prepoznao potencijal u lega-lega brandu te su postali naši ekskluzivni zastupnici za Hrvatsku i naši proizvodi se danas nalaze u svim njihovim knjižarama. Kada smo pokrili Hrvatsku, na red je došao cijeli svijet i to putem web shopa. Danas imamo narudžbe iz Japana, Brazila, Sjedinjenih Američkih država, Velike Britanije, Njemačke, Francuske, Italije, Danske, Izraela...

Izvrsnost dizajna naših proizvoda je uvelike pomogla u širenju brand awarenessa. Razni blogeri po cijelom svijetu, koji prate razvoj dizajna, su pronalazili naše proizvode i pisali o njima te smo na taj način dobijali publicitet. Iz dana u dan se povećava posjet na našim stranicama čemu uvelike doprinose i aktivnost na društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera i Google + te osnivanje hrvatsko - engleskog bloga gdje pišemo o kreativnim ljudima, aktivnosti dizajnera, street artu i slično.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lega-lega Fresh pakiranje je upravo dobilo srebrnu medalju na International Design Awards u Los Angelesu u kategoriji grafički dizajn, pakiranje, što nam je dalo još veće samopouzdanje jer je struka dala ovako visoku ocjenu.

Koji su planovi za budućnost?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravo smo otvorili drugi lega-lega shop i to u Dubrovniku, Dropčeva 3. Trenutno smo u potpunosti posvećeni tome i veoma se veselimo čitajući komentare kupaca na društvenim mrežama. Naime, svi su jako oduševljeni, kako proizvodima, tako i uređenjem shopa i cijelom pričom. Dubrovnik smo odabrali za drugi lega-lega shop iz razloga što je tamo najveća fluktuacija turista, a mi želimo cijelom svijetu pokazati da hrvatski dizajn ima visoku kvalitetu i funkcionalnost te da suvenir iz naše zemlje ne mora biti napravljen od jeftine plastike. Pokrenuli smo projekt d.box čija je osnovna zamisao da se svekolika hrvatska javnost upozna sa kreativnim mladim ljudima, bilo grafičkim dizajnerima, street artistima, grafiterima, ilustratorima ili jednostavno nadarenim ljudima. Nekoliko puta godišnje ćemo predstavljati po dva kreativca, ili dvije grupe kreativaca, koji će svoje ideje pretočiti u majice, bilježnice i podmetače za čaše. Na svakom boxu se nalazi priča o autoru, na hrvatskom i engleskom jeziku. Na taj način upoznajemo kreativce, ljude oko nas koji se ne ističu nikakvim posebnim obilježjima, no njihovi radovi nam svakodnevno uljepšavaju život. Također, polako se pripremamo i za sezonu jesen/zima, radimo na novim majicama, a novi prijatelji rade na novim d.boxevima, ali nećemo još odati tko.

Igra sudbine
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo