U sklopu projekta Oni dolaze predstavlja se mlada umjetnica Beata Anna Jarzyn.
Otvorenje izložbe pod nazivom Noćne priče održat će se 31. ožujka u Galeriji SC u 20 sati, i traje do 8. travnja.
''Prazni teniski tereni, zasljepljujuće narančasto svjetlo reflektora, zvuk auta i tramvaja u daljini, visoka vlažna trava, grmlje, neboderi, siva rijeka, magla, slabo osvijetljen nasip, prašnjava staza, usamljeni šetači pasa, oronuli dječji vrtić, drvene klupice, prazan park, davno zatvoren lokalni kafić, svjetleća reklama TI i JA, napuštene kuće i lavež pasa. Sve su to moje asocijacije na prostor kvarta Savica, kojim prolazim vraćajući se iz noćnih izlazaka i kojim često šećem s prijateljicama.
Beata i ja smo otkrile zanimljivu podudarnost, upravo je Savica mjesto gdje je Beata započela zagrebačke Noćne priče.
Serija fotografija Noćne priče nastala je 2008. godine za vrijeme studiranja u Krakowu, nastavila se u rodnom gradu Rzeszovu, a od prošle godine Beata fotografira i u Zagrebu.
Noćne priče su urbani noćni pejzaži, lišeni ljudi, pomalo jezoviti prizori dodatno očuđeni umjetnim svjetlom. Beata fotografira marginalizirane i zapostavljene dijelove grada, predgrađa, otuđene stambene zgrade i industrijske zone.
Zanimaju je tzv. prijeteće geografije koje objedinjuju takva marginalna i zapostavljena mjesta, geografske i kulturne periferije koje su istovremeno doživljene kao fascinantne ali i zastrašujuće.
Osim fotografije, Noćne priče dodatno dočaravaju i nijemi video radovi snimani na istim mjestima u Zagrebu. Tišina u video radovima naglašava jezovitu, tajnovitu i tjeskobnu atmosferu napuštenih urbanih prostora.
Jezovitost i nelagoda je potencirana i pomalo neprijateljskom prisutnošću prirode (drveća, granja, grmova i trave), koja noću živi drugačijim životom.
Fotografirajući Noćne priče, Beata se prepoznaje u ulozi flaneuse, avanturistički raspoložene istraživačice misterioznih i začudnih urbanih prostora. Šetajući gradom noću, ova se flaneuse prepušta psihogeografskom lutanju, dériveu, koji se ne sastoji od smislenog prelaženja iz točke A u točku B već ovisi o njezinom gledanju i uvučenosti u događaje, situacije i slike, pri čemu se mora prepustiti njihovoj nepredvidljivoj privlačnosti napuštajući uobičajene motive za kretanje i djelovanje. Dérive zahtijeva reakciju na podražaje, ma kako neplanirana i nestrukturirana ona bila.
Noćne priče nastale su kao direktna reakcija na podražaje nepoznatog urbanog prostora kojima se Beata spontano kretala. Autoričina noćna slika grada proizlazi iz njezine interakcije s urbanim prostorom koji istražuje šetnjom. Njezine fotografije pridaju intimni značaj, na prvi pogled, neuglednim i nezanimljivim gradskim prostorima te na taj način razotkrivaju alternativnu (foto)kartografiju grada.'' Lea Vene