Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

U ZDRAVOM TIJELU...

POKRENITE SE: Tjelesna aktivnost smanjuje opasnost od razvoja pet teških bolesti

Otprije je poznato da je svakodnevna tjelesna aktivnost dobra za zdravlje, a znanstvenici su nedavno istraživanjem ustanovili da za 20 posto smanjuje opasnost od razvoja pet bolesti: raka debelog crijeve i raka dojke, dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti i moždanog udara.

Analiza, objavljena u časopisu British Medical Journal, temelji se na 174 studije provedene u razdoblju između 1980. i 2016. o povezanosti tjelesne aktivnosti i najmanje jedne od pet navedenih bolesti.

U istraživanju su znanstvenici koristili metabolički ekvivalent (MET), jedinicu koja se koristi za procjenu metaboličke aktivnosti, odnosno potrošnje kisika tijekom tjelesne aktivnosti. Jedan MET odgovara razini metabolizma u mirovanju.

NA NOGE LAGANE: Najlakši način da otklonite posljedice dugog sjedenja

Dakle, metabolički ekvivalent nam omogućuje izračun brojčane vrijednosti raznih aktivnosti, ovisno o intenzitetu energije koji je za njihovo obavljanje potreban. Ako se pomnoži MET neke aktivnosti s vremenom koje se provede vježbajući, dobiva se ukupna količina energije koju je pojedinac potrošio. Svrha korištenja MET-a i njihova povezanost sa zdravljem je analizirati, odnosno ustanoviti kolika je primjerice korist od hodanja u usporedbi s trčanjem.

3000 do 4000 MET-a dnevno

Znanstvenici su ustanovili da je za postizanje znatnog smanjenja rizika od razvoja bolesti potrebna pojačana tjelesna aktivnost ili između 3000 i 4000 MET-a tjedno, ustanovili su znanstvenici.

Riječ je o puno višoj razini tjelesne aktivnosti od minimuma što ga preporučuje Svjetska zdravstvena organizacija (WHO), a po njoj je preporuka da se tjedno potroši najmanje šest puta više energije od osobe koja miruje ili sjedi stotinu minuta.

OVO ĆE VAS MOTIVIRATI: 21 znanstveno dokazani razlog da vježbate kada vam se baš i ne da

Netko će takvu aktivnost – 3000 MET-a tjedno postići uključenjem raznih vrsta fizičke akivnosti u svakodnevnu rutinu. Primjerice, može se raditi o desetminutnom uspinjanju stepenicama, usisavanju stana tijekom 15 minuta, dvadesetminutnom vrtlarenju, dvadesetminutnom trčanju, brzom hodanju ili vožnji bicikla tijekom 25 minuta.

U usporedbi s “aktivnošću” sjedenja na sofi, razina aktivnosti koja iznosi 8000 MET-a smanjuje rizik od obolijevanja od dijabetesa ili raka dojke za više od 20 posto.

U slučaju raka debelog crijeva, kardiovaskularnih bolesti ili moždanog udara opasnost se smanjuje za više od četvrtine.

Lagana šetnja sagorijeva dvaput više energije od sjedenja, pranje prozora ili usisavanje triput, a brzo trčanje čak osam puta, istaknuli su znanstvenici.

Povratak na Net.hr