Stručnjaci su ustanovili da razina stresa i krvni tlak tijekom čekanja opasno narastu. Britansko istraživanje provedeno na više od 2.000 osoba pokazalo je da situaciju pogoršava 'iritantna' glazba, koja bi nas, navodno, trebala smiriti.
Glazbene izvedbe na Panovoj fruli ili siringi (instrument koji se sastoji od pet ili više međusobno povezanih cjevčica) ispitanici su izdvojili kao najnapornije za slušanje. Odmah nakon njih, živce onih koji čekaju najviše kidaju klasične melodije i zvukovi iz prirode, poput valova. Četiri od pet odraslih toliko se iznervira da spusti slušalicu.
Stručnjak za stres dr. Roger Henderson objašnjava da se tijekom čekanja ubrzava srčani ritam, znoje se dlanovi i razvijaju glavobolje. Indirektno, ovo može dovesti do ozbiljnih bolesti, kao što su kronična tjeskoba, nervoza želuca i crijeva, pa čak i do raspada veza, upozorio je.
Koliko mogu čekati?
Dr. Henderson kaže: "Vrijeme je za većinu ljudi najdragocjeniji faktor. Istraživanje je pokazalo iznimno veliku nevoljkost čekanja u redu. Ovaj fenomen nazivam 'pohlepom brzine' jer odražava sve veću potrebu za instant-nagradom i brzom dostupnošću usluga i informacija."
I dok je 67 posto onih koji čekaju tek 'uznemireno', 19 posto ih je 'srdito', a 16 posto osjeća da ih ne cijene.
Čekanje se vrlo loše odražava i na reputaciju same tvrtke, jer je 70 posto osoba reklo da je njihovo mišljenje o tvrtki 'trajno narušeno'. Točno polovica ispitanih je nakon dugog čekanja na telefonu upozorila članove svoje obitelji i prijatelje da ne koriste usluge dotične tvrtke. Zbog ove neugodnosti četvrtina osoba je raskinula ugovor.
Krajnja granica nakon koje će većina izgubiti živce čekajući na telefonskoj liniji iznosila je pet minuta i 58 sekundi. U redu u trgovini ova granica iznosi šest minuta i 32 sekunde, za čekanje prijevoznog sredstva 10 minuta i 57 sekundi te 13 minuta za čekanje mjesta u restoranu.
Vezani članci:
arti-201109210401006 arti-201108180293006