Premalo vlakana

OPSEŽNO ISTRAŽIVANJE POTVRDILO: Izbacivanje glutena povećava rizik od teške neizlječive bolesti

Iako u svijetu vlaba  trend izbjegavanja namirnicama koje sadrže gluten, Američka udruga kardiologa u četvrtak je objavila rezultate istraživanja po kojima je izbacivanje iz prehrane te proteinske komponente prisutne u pšenici, raži i ječmu povezano s povećanim rizikom od obolijevanja od dijabetesa tipa 2. Studija je provedena u tridesetgodišnjem razdoblju na 200.000 osoba, izvješćuju američki mediji.

Ukoliko osoba ne boluje od celijaklije i ukoliko joj nije dijagnosticirana alergija na gluten, nema razloga da ne konzumira hranu koja ga sadrži. Naime, dosad nijedna znanstvena studija nije dokazala stvarnu opasnost po zdravlje.

OPASNOST IZ ŽITARICA: Što je uopće gluten? Za koga je crijevna bomba, a za koga potpuno bezopasan?

Po podacima iz prošle godine od celijaklije u Hrvatskoj boluje oko 90.000 ljudi, a u SAD-u i u Francuskoj jedan posto.

Samo ako bolujete od celijakije ili alergije

Sumnju na celijakiju s 80 posto točnosti otklanja krvni test antitijela na gluten ili utvrđivanje genetske predispozicije, a za točnu dijagnozu, nužna je biopsija sluznice tankog crijeva.

Znanstvenici s Harvarda su, objedinivši rezultate triju studija u kojima je tijekom 30 godina sudjelovalo 200.000 ljudi, ustanovili da nema štetnog učinka na zdravlje kod osoba koje konzumiraju namirnice s glutenom, a nisu im dijagnosticirane ni celijaklija ni alergija na tu proteinsku komponentu.

Po rezultatima što ih je objavila Američka udruga kardiologa, kod osoba koje su redovito konzumirale gluten – prosječno dnevno od 5,8 do 7,1 grama, evidentirana je manja opasnost od razvoja dijabetesa tipa 2. Među najčešće konzumiranim namirnicama navedeni su kruh, pizza, tjestenina, peciva i muffini.

Nasuprot tome, znanstvenici su konstatirali da su osobe koje su favorizirale proizvode bez glutena pritom konzumirale i manje vlaknaste hrane, a poznato je da takva hrana smanjuje opasnost od razvoja dijabetesa.

Nutricionisti upozoravaju i na vrlo visok glikemijski indeks hrane bez glutena, koja je siromašna vlaknima te vitaminima i mineralnima, a poznato je da je sve to dobro za zdravstveno stanje. Upozoravaju i da takva hrana može sadržavati brojne toksične aditive.

Glikemijski indeks kategorizira hranu prema brzini podizanja razine glukoze, odnosno šećera u krvi. Hrana s niskim glikemijskim indeksom probavlja se dulje i zato uzrokuje manji porast razine glukoze u krvi, za razliku od one s visokim.

 

Povratak na Net.hr