Iako pojedine TV emisije i programi uz sebe imaju naziv edukativni to ne znači nužno da će se djetetov mozak razvijati. Koliko će naučiti ovisi o djetetovoj dobi. Prethodna istraživanja pokazala su da djeca mlađa od 30 mjeseci ne nauče puno gledajući u ekrane, a istraživači sa Sveučilišta Vanderbilt odlučili su otići korak dalje. Proučavali su aplikacije poput Facetimea i provjerili koliko dijete može naučiti.
Za razliku od starije djece, dojenčad i mala djeca trebaju ljude ispred sebe kako bi naučili novi informacije. Profesorica psihologije Georgene Troseth na Vanderbiltu i njezin tim proučavali su 176 mališana u dvije dobne skupine, 24 mjeseca i 30 mjeseci, kako bi vidjeli pod kojim uvjetima će najbolje naučiti imena određenih predmeta. Djeca u istraživanju nisu imala prethodno iskustvo s video chatom.
(Foto: Pixabay)
Budući da ekrani djetetu nisu stvarni, objašnjava Troseth, njihov mozak im govori da ono što vide nije relevantno i nije nešto od čega mogu naučiti. Iako video chat uključuje više komunikativnih podražaja i interakcije od videozapisa.
Zbog čega istraživači kažu da je najbolji način da bebe i mala djeca uče kroz pozitivne interakcije s odraslom osobom. Kad roditelji koriste pitanja, potiču djecu na kritičko razmišljanje i mala djeca će puno više naučiti.