Odjednom ste tjeskobni ili imate potrebu kupovati? Ovo je mogući razlog

Osjećate li neobjašnjivu tjeskobu, privlačnost prema nekome, sklonost kompulzivnoj kupnji ili su vam kognitivne sposobnosti izoštrene – sve to može biti posljedica udisanja specifičnih mirisa.

4.6.2013.
7:53
VOYO logo

Miris može dovesti do straha

Da, moguće je udisati strah, pokazala je njemačka studija u kojoj su volonteri udisali miris znoja koji je bio rezultat stvarnog straha. Oni koji su udisali ovaj miris imali su veću aktivnost dijelova mozga povezanih s empatijom. Nakon pet minuta osjećali su se tjeskobnije, a nisu znali zašto. Oni koji su udisali običan znoj nisu imali ovakve promjene, zabilježeno je u Monell Chemical Senses Centeru.

Zbog mirisa možete biti pametniji

U studiji koju je vodila Denise Chen na Sveučilištu Rice, žene uključene u studiju udisale su miris znoja skupljenog ispod pazuha (koji je nastao kao reakcija na gledanje filma strave i užasa). Ove žene su pokazale bolje rezultate na testu asocijacija u odnosu na one koje su udisale običan neutralni zrak bez znoja. Inhaliranje "straha" ili "stresa" može nas učiniti pažljivijima i opreznijima, što je dobro za kognitivne sposobnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Miris može pokrenuti seksualno šesto čulo

Svi smo čuli za moć mirisa i njegovu ulogu u odabiru biološki kompatibilnog ljubavnika. Osim toga, miris pomaže da se potvrdi postoji li uzajamna privlačnost (točnije, je li onaj drugi 'seksualno uzbuđen').

Zbog mirisa vjerujete da je manje više

Što je hrana mirisnija, to je manje jedemo sa svakim zalogajom. Ovo je nesvjesni dio kontrole gladi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postajete otvoreniji

Pravi mirisi mogu popraviti raspoloženje. Znanost je potvrdila da zbog njih možete biti razgovorljivi, više se smješkati i biti društveniji (prirodni cvjetni mirisi), nesebičniji prema strancima (sintetički parfem i miris svježe pečenog kruha), te lakše dati broj telefona osobi koju ste upravo sreli ako ona miriše na kroasan.

Miris vas može učiniti impulzivnima i rastrošnima

Jednostavan miris naranče podsvjesno je potaknuo ljude u jednoj švicarskoj trgovini da potroše oko 20 posto više novca nego kad su kupovali u trgovini bez mirisa ili udisali neki složeniji miris (teže za obradu), pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Retailing.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo