NIKAD NE BISTE POGODILI /

Znate li kako je nastao najpoznatiji slogan na svijetu 'Just do it?': Priča je zapravo veoma mračna

Image
Foto: Shutterstock

Dok mnogi od nas povezuju Nikeov slogan 'Just Do It' s otmjenim tenisicama i modernom sportskom odjećom - jasno je da podrijetlo izraza dolazi s daleko strašnijeg mjesta nego što bismo ikada pomislili

22.5.2023.
8:42
Shutterstock
VOYO logo

Izraz "Just Do It", koji je prvi skovao brend sportske odjeće davne 1988. godine, od tada se učvrstio kao, nedvojbeno, jedan od najlegendarnijih reklamnih slogana stoljeća. Međutim, obožavatelji Nikea bit će šokirani kada saznaju da su te tri riječi inspirirane posljednjim riječima osuđenog ubojice.

Slavni slogan pomogao je izgraditi Nikeovo divovsko carstvo zahvaljujući titanu marketinške industrije, Danu Wiedenu. On je radio na čitavom nizu kampanja u svojoj desetljećima dugoj karijeri.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Govoreći o Wiedenovoj genijalnoj marketinškoj strategiji, Nick DePaula, pisac NBA priloga na ESPN-u, rekao je: "Ne samo da je slogan bio sjajan, već i dovoljno pristupačan i jasan da ga je svatko mogao primijeniti na ono što je želio učiniti."

Wieden je smislio poznatu rečenicu tijekom sastanka u reklamnoj agenciji Wieden+Kennedy, a inspirirao ga je nitko drugi nego ozloglašeni ubojica Gary Gilmore. On je ubio dvoje ljudi u Utahu davne 1976. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
RAZBIJA STEREOTIPE /

Cameron Diaz otkrila svoju tajnu: 'Ne radim doslovno ništa. Nikad ne perem lice. Dva puta mjesečno, možda’

Image
RAZBIJA STEREOTIPE /

Cameron Diaz otkrila svoju tajnu: 'Ne radim doslovno ništa. Nikad ne perem lice. Dva puta mjesečno, možda’

Ubio dvoje ljudi

U srpnju 1976. Gilmore je opljačkao benzinsku crpku u Oremu i ubio službenika. Sljedećeg dana opljačkao je motel u Provu i ubio menadžera. Gilmore je brzo uhićen jer nije mogao sakriti dokaze. Slučajno se ustrijelio tijekom pljačke motela i ostavio krvavi trag po gradu. Zbog okrutne i jezive prirode njegovih ubojstava, osuđen je na smrt.

Wiedenova inspiracija za slavni slogan došla je od Gilmoreovih posljednjih riječi. Nakon što je osuđen na smrt, odlučio je da ga pogubi streljački vod i pozvao vlasti da ga pogube što je prije moguće jer je prihvatio presudu i želio je umrijeti.

Dobio je dvije odgode smaknuća, koje su rezultat napora njegove majke i Američke unije za građanske slobode. Odgoda smaknuća razbjesnila ga je i navela na pokušaj samoubojstva. Konačno je pogubljen 17. siječnja 1977. Prije nego što je streljački vod ispalio svoje metke, izgovorio je svoje službene posljednje riječi: “Učinimo to.” (“let’s do it.”)

Malo izmijenjena verzija ovih riječi postala je jedan od najpopularnijih slogana u povijesti oglašavanja i jedan od najpoznatijih slogana 20. stoljeća. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo