Znanstvenici s pariškog sveučilišta Descartes izjavili su da je njihovo istraživanje prvo koje promatra učinke humora na učenje djece stare samo 18 mjeseci. U njemu navode da bi pozitivne emocije utječu na određene kemikalije u mozgu.
Pozivajući se na prijašnja istraživanja na odraslim osobama, znanstvenici su rekli da "pozitivne emocije mogu utjecati na količinu dopamina i endorfina što onda može utjecati na učenje. Pozitivne emocije dokazano poboljšavaju kreativne načine rješavanja problema i poboljšavaju kognitivnu fleksibilnost."
U svrhu testa psiholozi su pokazali 53 male djece kako da dosegnu patkicu sa kartonskim grabljama: 37 je bila prikazana humoristička demonstracija u kojoj bi odrasla osoba bacila patkicu na pod i zatim se nasmiješila svaki put kada bi ju uzela, dok je ostatku djece prikazana ozbiljna demonstracija.
U grupi sa nasmijanom demonstracijom 16 mališana nasmijalo se barem jednom (te su nazvani 'nasmijane bebe').
Nakon toga, pored svakog djeteta stavljene su po jedne grablje. Do nasmijanih beba, 93.7% je iskoristilo grablje da dođe do patkice, dok je samo 19% nenasmijanih beba iz humorističke grupe učinilo isto. Iz grupe sa ozbiljnom demonstracijom samo je 25% koristilo grablje.
"Naši rezultati sugeriraju da smijeh može stimulirati učenje već i u drugoj godini života" znanstvenici su napisali u časopisu Cognition and Emotion.
"Potreban je daljnji rad da se rasvjetli pitanje mehanizama koji djeluju kad je u pitanju utjecaj smijeha na učenje male djece, i konkretnije, zašto su nasmijane bebe bile toliko bolje u imitiranju odrasle demonstratorice.