John Lewis potpuno je izbacio rodne oznake iz linija dječje odjeće: "Ne želimo odmalena poticati rodne stereotipe"

Image
Foto: John Lewis

Hoće li pokrenuti revoluciju?

5.9.2017.
14:00
John Lewis
VOYO logo

Britanski John Lewis jedan je od prvih trgovaca koji je odbacio rodne oznake iz linija dječje odjeće, kao i natpise 'za dječake i 'za djevojčice' s dječjeg odjela kako bi se ogradio od rodnih stereotipa, piše Daily Mail. Tako se na svim odjevnim predmetima od dobi novorođenčadi do 14 godine nalaze uniseks oznake 'dječaci i djevojčice' ili 'djevojčice i dječaci'. Čak i haljine s cvjetnim uzorkom te suknje imaju uniseks etikete. Jedina su iznimka školske uniforme kojima ovo tek slijedi.

Ova prilično revolucionarna novost buknula je na društvenim mrežama i izazvala oduševljenje, pogotovo među roditeljima, ali je naišla i na optužbe da je brand otišao predaleko. "Ne želimo pojačati rodne stereotipe u John Lewisu nego pružiti veći izbor i raznolikost nađim klijentima, tako da roditelj ili dijete mogu odabati što žele nositi", izjavila je Caroline Bettis, voditeljica dječjeg odjela u trgovini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nedavno je nekoliko brandova doživjelo javno sramoćenje zbog 'seksističkog' deklariranja odjeće, među kojima je i Gap zbog promoviranja nove linije dječje odjeće u kojoj se curice naziva 'društvenim leptirima', a dječake 'malim učenjacima'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pothvat John Lewisa komentirao je i parlamentarac Andrew Bridgen koji nije previše zadovoljan idejom: "Nemam pojma što je natjeralo brand da ovo napravi. Oznake su čisto informativnog karaktera, a njihovo uklanjanje može biti vrlo zbunjujuće za potrošača. Čini se da se pitanje političke korektnosti nastavlja bez obzira ide li u pravom smjeru. Ne mislim da će puno roditelja kupiti haljinu za svog šestogodišnjeg dječaka."

Brand je izjavio kako se prije uklanjanja oznaka konzultirao s članovima za provedbu kampanje Let Clothes Be Clothes koji su s oduševljenjem prihvatili ovu ideju i podržali ju. "Ovo su izvrsne vijesti i nadamo se da će i druge trgovine krenuti u istom smjeru. Majica bi trebala biti samo majica, a ne majica samo za djevojčice ili samo za dječake", poručili su.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Baš se pitamo hoće li ova zanimljiva ideja zaživjeti i na našim prostorima...

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo