Zabavno podučavanje mladih /

'Treba li za hit pokazati rit?' Susjedi oštro protiv seksizma u glazbi, kad ćemo mi u pobunu?

Image
Foto: giphy

"Treba li za hit pokazati rit?" šaljivi je moto projekta "pop stereotipi" kojim u Sloveniji njegovi autori pozivaju mlade da uspostave distancu prema video sadržajima koji uspješnice promoviraju golotinjom izvođača i pratećih skupina, te iskrivljenim odnosom spolova. O čemu se točno radi? Kliknite 'SLJEDEĆA':

12.11.2018.
15:27
giphy
VOYO logo

Žene kao objekt

 "Žene se u videospotovima  muških izvođača  prikazuju kao pasivna bića bez inteligencije i osobnosti, kao obnaženi ukrasi muškaraca kojima masiraju potplate ili toče šampanjac ili pred njima izazovno plešu.Nisu bolji ni videospotovi ženskih izvođača koje same sebe predstavljaju seksualnim objektima i zavodnicama, često uz pratnju obnaženih plesačica", navode autori projekta koji između ostalog predstavljaju i na školama kako bi pedagoge i učenike upozorili na stereotipe i seksizam u komercijalnoj muzici i njezinoj prezentaciji na You tubeu i društvenim mrežama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slavne osobe kao uzori

 Poznate pjevačice naprosto se natječu koja će time više šokirati gledatelje i slušatelje, npr. Nicky Minaj, Miley Cyrus, Jennifer Lopez, Beyonce, Ariana Grande, Fergie, Kesh, navode autori projekta, među kojima je više žena, tvrde idejni začetnici ovog projekta.

Nažalost, činjenica je da spolno nasilje i objektivizacija žena postaju normalni.

 "Vidimo da seksizam, spolno nasilje, objektivizacija žena i patrijarhalnost u popularnoj glazbi nažalost već postaju nešto obično i normalno", navele su u promotivnoj akciji projekta koji prate plakat i video-spot slovenske skupine "Šlajn".

Na šaljiv način naučiti...

 Njihova pjesma "Ako hoćeš hit, treba pokazati rit" na šaljiv način upozorava na iskrivljene predodžbe koje o muškarcima, ženama, ljubavi i seksu širi video prezentacija popularne glazbe, te poziva da se prilikom konzumiranja takvih sadržaja "uključi mozak" i kritička distanca.

Virtualni svijet koji utječe na razmišljanje i ponašanje

 "Glazbeni videospotovi su najdostupniji dio popularne kulture koju apsorbiraju mladi. To je virtualni svijet koji mlada i  neiskusna publika nekritički ih prihvaća kao stvarnost jer muzika ima velik utjecaj na njihovo razmišljanje i ponašanje", kazala je Tanja Rudolf iz nevladine organizacije koja podržava projekt.

Mladež nije svjesna otvorenog seksizma i nerealnosti

 Jedno pilot-istraživanje pokazalo je da mladi u Sloveniji od 12 do 18 godina najčešće slušaju pop, rock, hip hop i elektronsku glazbu, a zabrinjavajuće je da nešto više od polovice anketiranih nije svjesno otvorenog seksizma i nerealnosti prododžaba o odnosu među spolovima koju dio komercijalne prezentacije te glazbe proizvodi, navode autori studije. Bilo bi zanimljivo vidjeti što bi rekli mladi u Hrvatskoj.

Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo