Kolica blizu ulaza
Istraživanja su pokazala da ćete više potrošiti kada vam stave najveća kolica blizu ulaza. Tada vi uzmete ta najveća kolica i umjesto da samo kupite kil' kruha kao što ste mislili, kupite ogromni LCD TV, hladnjak i nečije novorođenče. Čisto zato jer vam je glupo gurati kolica u kojima je samo kruh.
Cvijeće i kruh
Na ulaz se često stavlja cvijeće i kruh jer je na njima najveći profit, a ljudi si često pomisle 'Zašto ne, dugo nisam curi kupio cvijeće, a voli i kruh' (jer je to normalna stvar koju si svi pomisle). No, stvarno, ljudi će kupiti što god ih prvo zabljesne ako miriše dovoljno ukusno ili izgleda dovoljno lijepo.
Šećer na kraju
Jeste li se ikada zapitali 'Zašto ja sad moram ići preko sedam gora, sedam dolina, preći Tihi ocean i Slunj da dođem do prokletog šećera?' Trgovine UVIJEK stave stvari koje se najčešće kupuju na kraju trgovine. To nije slučajnost. Oni vas tjeraju da prođete kroz sve da biste više kupovali ono što vam je 'usput'. Kao 'E, vidi, patlidžan je na popustu. Mrzim ga, ali moja cura ga voli. Ona voli kruh i patlidžan.' (također normalna stvar za pomisliti)
Gore dolje
Ne samo što vas tjeraju da prehodate cijelu trgovinu da dođete po jednu stvar, tjeraju vas i da se vraćate. Trgovine namjerno stavljaju stvari koje se često kupuju zajedno (kao npr. mlijeko i kruh) što udaljenije jedno od drugoga tako da morate napraviti šest krugova po trgovini da biste uzeli sve što vam treba. A kad napravite šest krugova, sigurno nećete uzeto samo mlijeko i kruh. Patlidžani su također u igri.
Ljudi su slijepi
Većina ljudi ne gleda gore dolje kada traži neku namirnicu, zato su svi najskuplji predmeti stavljeni na razini očiju tako da bi se povećala šansa da se ti prodaju. Tako da biste sljedeći put definitivno trebali baciti pogled i dolje i gore. Samo nemojte to raditi prebrzo ili će ljudi misliti da imate nekakav napadaj.
Glas, ba
Ljudi koji se zabavljaju također troše novac. Zato trgovine često puštaju sretnu glazbu tako da biste bili bolje raspoloženi. Krenete pjevušiti neku glupu pjesmu, poput one 'are you druuuunk enouuuugh' (koju mrzimo, samo da znate), i dok pjevušite ne razmišljate o tome kako ste sada u kolica stavili 60 kila rajčica, tetu koja radi na kasi i njezinu bližu rodbinu.
Ogromne zgrade
Trgovine su uvijek u ogromnim zgradama. Osim onih malih ispred kojih se pije piva, ali ti nisu bitni. To su više umjetničke instalacije, nego trgovine. Trgovine su namjerno ogromne jer će vas tjerati da više hodate tražeći stvari, nećete vidjeti puno ljudi pa će vam biti ugodnije hodati okolo, nećete vidjeti vanjski svijet pa nećete imati osjećaj da vrijeme prolazi i tako dalje. Popis je predug.
Blagdanski POPUST
Blagdani su sretna vremena. Ljudi ne rade, zabavljaju se i vjerovatno su dobili bonus na poslu (sretno s tim u Hrvatskoj). To je nešto što trgovine vole čuti. Zato trgovine stave ogromne popuste u to vrijeme da bi iskoristili tvoje dobro raspoloženje. Kada ljudi to čuju, onda odu kupovati i jako često kupuju i stvari koje nisu na popustu.
Nagradne kartice
Kartice s nagradama. Stvar je u tome da ćeš više novaca potrošiti kupujući patlidžane, cvijeće i čarape da biste napunili svoju karticu nego što će vam se isplatiti kad dobijete onaj glupi set lonaca. Također, to tjera ljude da sve kupuju isključivo u jednom dućanu.
Velike stvari dolaze u malim paketima
Da, recite to mojoj curi. Nego; trgovine vole stavljati male stvarčice na kraj. Zašto? Zato jer čekaš u redu i dosadno ti je i pomisliš si 'Nisam dugo žvakao, mogao bih žvakati' i onda uzmeš te žvakaće iako ti ne trebaju. Samo da si nekako popunite vrijeme.
Znamo puno o smanjivanju veličina
Smanjivanje veličina je nešto što trgovine stvarno rade. Stave broj 36, ali je to zapravo 40, tako da biste se bolje osjećali kada obućete tu robu i vidite da vam stoji. Kao 'Uuu, vidi, nisam ipak toliko punašna'. Kad se bolje osjećate - kupujete. Jednostavno.
Klasika
Jeste li primjetili da se u restoranima pušta klasična glazba? Znanstvenici su dokazali da će ljudi u restoranima potrošiti 10% više nego s drugim vrstama glazbe. Zato jer se ljudi valjda osjećaju kao nekakva aristokracija, pa više troše jer 'to radi aristokracija'. Samo da ne čuju što je aristokracija radila sa svojom rodbinom.
Kupite! - kaže Kenja West
Trgovine često koriste zvijezde u reklamama tako da bi privukle naš primatski um koji govori 'I ja želim biti ta zvijezda'. Onda kupite to jer onda mislite da ste vi na trenutak Kenja West, ali nažalost - nitko ne može biti Kenja osim njega.
POPUSTI s velikim slovima
POPUSTI se koriste tako što stvarnu cijenu napušu i onda stave 'popust' kojim spuštaju na stvarnu cijenu. Primjer - mlijeko košta 3.5 kuna, oni stave da košta 9 kuna i onda stave 'popust' na kojem piše 'SAMO 6 KUNA DO ISTEKA ZALIHA'. I dalje su povećali cijenu. Samo mi to ne vidimo. Ljudi vole crvene etikete na kojima piše 'POPUST'.
Strana hrana
Ljudi će više potrošiti na stranu hranu, pogotovo ako je etiketa na drugom jeziku. Zato se takvih stvari stavlja sve više u trgovine. Tko ne voli malo japanskog soka od pljuvačke? De, jarane, probaj. Dobro je.