Kupci sve češće ciljano uzimaju određeni odjevni predmet i nakon nošenja ga vraćaju u trgovinu.
Nije riječ samo o odjeći - neki vraćaju čak i namještaj i kućne potrepštine.
Kupe, odjenu, a zatim vrate iako je s proizvodom sve u redu. Jednostavno više im se ne sviđa, ili im više ne treba. U trgovini je rok za povrat 30 dana, a garancija dvije godine za većinu proizvoda, a za neke ruksake čak 10 godna.
"Tenisice ljudi znaju nositi, iznose ih i nakon godinu i pol traže nove. Tenisice su vidno nošene i traže povrat novca ili nove. Ali često znaju tako i s badićima, ili primjerice prođe sezona pa vrate tako i skije", kaže Matea Gabud Fuček, trgovkinja.
I na taj način kupci zloupotrebljavaju reklamni rok. Osobito
blogeri i influenseri koji svaki dan žele imati na svom profilu
novu odjevnu kombinaciju.
"Sve više vidimo u Hrvatskoj da je primjetan trend da kupci
vraćaju proizvod jer im se ne sviđa, no treba povući
crtu jer ne smijemo dozvoliti zloporabu trgovine na taj
način", ističe Tomislava Ravlić,
direktorica za trgovinu HGK-a.
Povrate robe povezuje se i s prigodama poput vjenčanja, krizmi pa
se odjeća najčešće vraća nakon vikenda.
Neki od anketiranih građana su rekli:
"Nisam baš pobornik toga da se nešto vraća nakon dvije godine, ne bi bilo fer, ne bi bilo u redu."
"Prije nekoliko godina sam kupila haljinu, došla kući i muž je rekao da mi ne sotji baš najbolje i onda sam je vratila."
I ne samo odjeća, vraćaju se i kućne potrepštine i namještaj, kauč ako vam nije udoban ili vam se ne sviđa možete reklamirati.
"Nastojimo pronaći rješenje koje će odgovarati potrebama i željama naših kupaca. Imamo naš program koji se zove "U redu je promijeniti mišljenje" i proizvod može biti vraćen u roku 365 dana", kaže Filip Grebenar, iz odjela marketinga.