Tehnologija prepoznavanja lica postoji već desetljećima, a najviše se, danas, koristi kod kriminalističkih radnji, otključavanja pametnih telefona i kod identificiranja kradljivaca i zločinaca.
No, danas je tehnologija otišla korak naprijed, pa ćemo uskoro moći prepoznavati 'skrivene' emocije i namjere pojedinca. Već je ovaj ogroman 'pomak' u tehnologiji ispitan u komercijalne svrhe, tvrdi stručnjak za video nadzor Oliver Philippou za BBC.
Agencija za istraživanje tržišta Kantar Millward
Brown koristi tehnologiju koju je razvila američka
tvrtka Affectiva kako bi procijenila reakciju
potrošača na TV oglase.
Ona zapisuje videozapise lica ljudi, zatim "šifrira" njihov okvir
ekspresije po okviru kako bi procijenio njihovo raspoloženje.
Emocije, poput sumnje, ljutnje, ali i zle namjere mogu
biti skrivene 'ispod površine'.
"Koristeći samo nisku kvalitetu video snimke, naša
tehnologija ima sposobnost određivanja stanja uma ili
namjere pojedinca kroz njihove izraze lica, držanje,
pokret i pokret", izjavio je izvršni direktor
David Fulton za BBC.
U budućnosti, tehnologija će moći otkriti sumnjivo ponašanje i upozoriti vlasti na potencijalnu terorističku prijetnju.
Iako su se mnogi žalili kako je ovo preveliko zadiranje u intimu čovjeka, proizvođači tvrde kako se ova vrsta tehnologije neće zloupotrijebiti.