Iako je teško ignorirati svakodnevne lavine razarajućih naslova, u svijetu je trenutačno dosta dobrih vijesti - i veliko je zanimanje za njihovo čitanje. Na Instagram računima posvećenim dobrim vijestima, poput @TanksGoodNews i @GoodNews_Movement, posljednjih se tjedana bilježi porast broja pratitelja.
Potkraj ožujka glumac John Krasinski predstavio je "news network for good news" na YouTubeu. U roku od tjedan dana, neke dobre vijesti nadmašile su 1,5 milijuna pretplatnika i 25 milijuna pregleda. Google pretraživanja "dobrih vijesti" buknula su prije mjesec dana i samo nastavljaju rasti.
Stelovit rast na društvenim mrežama
"Vidjeli smo neviđenu razinu rasta u posljednja četiri tjedna", rekla je Lucia Knell, direktorica partnerskih brendova tvrtke Upworthy, koja je primijetila da je tvrtka zabilježila 65-postotni rast pratitelja na Instagramu te 47-postotno povećanje pregleda stranice u ožujku, u odnosu na prethodni mjesec.
Upworthy je osnovan 2012. godine s obvezom pozitivnoga pripovijedanja. Tada se pojavio Facebookov algoritam koji podupire nadahnjujuće, klikabilne naslove; možda se sjećate da ste ih viđali na svojemu zidu. Ali u 2013. godini, Upworthy i ostale mrežne stranice s dobrim vijestima doživjele su strelovit pad, nakon što je Facebook prilagodio svoj algoritam.
Brojne medijske kuće (uključujući Net.hr) tijekom godina su stvorile vlastite rubrike s pozitivnim vijestima. Sada, više nego ikad, čitatelji vide potrebu za njima.
Poput aplikacije za meditaciju
David Beard, izvršni urednik biltena National Geographica, izjavio je da je potražnja za dobrim vijestima trenutačno drugačija od svega što je vidio prije. "Ljudi traže razlog da nastave dalje", rekao je.
Kao odgovor na to, National Geographic je stvorio dva newslettera s temom dobrih vijesti. Jedan je usredotočen na djecu i obitelj, dok se drugi bavi bijegom od koronavirusa pod nazivom "Your Weekly Escape".
"Gledam na to kao na aplikacija za meditaciju, ali to je novinarstvo", kazao je Beard. "Oba newslettera bili su reakcija na ovaj napad strašnih vijesti."
Osjećaj nade u odgovoru na Covid
Washington Post i New York Times također nastoje zadovoljiti potražnju. Osim što redovno objavljuje priče u rubrici "Inspired Life", prvospomenuta tvrtka svoje je tjedne brošure dobrih vijesti pod nazivom "Optimist" pretvorila u "Daily Break", u kojemu se objavljuje jedna priča svaki dan. U istome smjeru krenuo je i Net.hr.
Branden Harvey, osnivač portala Good Good Good, smatra da, tragajući za tim pričama, čitatelji ne moraju nužno tražiti bijeg od vijesti vezanih uz koronavirus. "Više nego što samo žele odvratiti pažnju od Covida, oni žele istinski osjećaj nade u odgovoru na Covid", rekao je.
Slično govori i osnivačica Good Black Newsa Lakin Hutcherson: "Nije da ljudi ne žele čitati vijesti o koronavirusu. Oni samo žele znati postoji li i nešto pozitivno u tome. Žele primjere koji pokazuju da se ljudi okupljaju i bore protiv toga i nude načine na koje pojedinci mogu pomoći."
Dobre vijesti proširile se i na memove
Kao što je Facebook potaknuo dobre vijesti početkom 2010-ih, Instagram je također postao mjesto za širenje pozitivnih priča. Dobre vijesti proširile su se na popularne meme račune u posljednjih nekoliko tjedana, a nekoliko administratora započelo je širiti pozitivne priče u grupnom chatu.
George Resch, čovjek iza Instagram profila @Tank.Sinatra, kreirao je stranicu s dobrim vijestima 2017. godine nakon uragana Harvey. Objavljuje na svim platformama, uključujući Twitter i Facebook, ali rekao je da je Instagram mjesto na kojemu takvi postovi najbolje funkcioniraju. I on svjedoči porastu pregleda dobrih vijesti na svojim računima.
Tim koji stoji iza one famozne slike jaja, koja je oborila svjetski rekord po broju lajkova na Instagramu, predstavio je Instagram profil s dobrim vijestima pod nazivom @Sunny_Side_News. Račun je zapratilo 162.000 ljudi u samo jednome u tjednu, i to bez ikakve promocije.
I oglašivači slijede trendove
Izdavači često koriste metapodatke da bi spriječili oglašavanje članaka o tragedijama. I brendovi koji se oglašavaju na njihovim web stranicama čini se da poduzimaju slične korake, koristeći softver za ograničavanje prikazivanja svojih oglasa uz vijesti o koronavirusu, izvijestio je u travnju Wall Street Journal.
Administratori računa s dobrim vijestima na Instagramu kažu da još nisu unovčili svoje račune, unatoč popularnosti. Za neke je to načelo.
"Nisam zaradila ni jedan peni", tvrdi Michelle Figueroa, voditeljica @GoodNews_Movement. Od svojih dobrih vijesti ne zarađuje ni Mauro Gatti, osnivač @The_Happy_Broadcast. "Odbijam 100 posto ulaznih zahtjeva jer se želim usredotočiti na cilj poboljšanja mentalnog zdravlja", rekao je on.
Čini se da zanimanje za dobre vijesti neće tako brzo pasti. Širom svijeta ljudi su i dalje izolirani, pod stresom i tuguju. "Postoji toliko mnogo načina na koje ova pandemija utječe na živote ljudi, ali jedna stvar nam je svima zajednička, a to je potreba za olakšanjem od nje", zaključila je Lakin Hutcherson.
Ispričajte nam svoju pozitivnu priču i rado ćemo je objaviti i podijeliti sa stotinama tisuća naših čitatelja. Svoje priče nam šaljite na mail vijesti@portal.net.hr ili nam jednostavno pišite na Facebooku. Zajedno smo u ovome.