Krčki brend KuSshh osmislile su Monika Kovač i Nives Matić. Sve je krenulo kada su kupile zemljište na Krku i na ovom hrvatskom otoku pronašle miru i tišinu za kojom su težile.
Sjeme po sjeme, sadnicu po sadnicu… danas na KuSshh plantaži broje 31 000 četvornih metara površine, 85 000 sadnica i preko 40 različitih biljnih vrsta u ekološkom uzgoju. Najviše je posađenog smilja, kadulje, ružmarina, lavandina, lavande, lovora, nevena i matičnjaka. Ljekovito i aromatično bilje Kovač i Matić upotpunile su stablima masline, badema, smokvi, bazge i agruma. Na plantaži je i destilerija u kojoj same destiliraju svoje biljke.
Više od 30 proizvoda
Kako nam kažu, rezultat svega je široka lepeza proizvoda, koja uključuje alkoholna pića, bezalkoholne sirupe, kozmetiku za lice, sapune, proizvode za kućne ljubimce i eterična ulja. Trenutno je na tržištu više od 30 proizvoda, kojima će se uskoro pridružiti i linija maslinovih ulja te novi kozmetički proizvodi koji su u završnoj fazi ispitivanja i certificiranja.
Proizvodi se mogu naručiti putem web shopa na stranici kusshh.hr, a vrijedne vlasnice imaju i vlastita prodajna mjesta u Krku i Vrbniku, a KuSshh proizvode možete pronaći i u zagrebačkoj trgovini Kantarion. Radi se i na proširivanju mreže dućana u kojima će kupcima biti dostupni njihovi proizvodi.
Kroz samo ime KuSshh htjele su spojiti tradicionalno, moderno i internacionalno. KuSshh odnosno kuš znači kadulja, ali označava i šum vjetra, mora, tišine, postajući sinonim za tišinu. Uz to, plantaža je smještena u predjelu Krka poznatom kao Bok od Kuša odnosno Vrh od Kadulje. Svojim primjerom žele pokazati da obala nije samo sunce i more, već može biti puno, puno više. Zato je i sam otok Krk snažno zastupljen u vizualnom identitetu branda.
Nagrađivana rakija od smilja
Dvije vlasnice nedavno su osvojile prve nagrade. Linija alkoholnih pića na tržištu je tek nešto više od pola godine, a KuSshh rakija od smilja već je osvojila zlatnu medalju na natjecanju Frankfurt International Trophy, na što su iznimno ponosne, jer ova rakija jedinstvenog, snažnog okusa nastala je maceriranjem smilja, njihovog svojevrsnog "zaštitnog znaka".
Također, Kusshh džin vratio se s natjecanja London Spirits Competition ovjenčan srebrnom medaljom. Treba reći da je upravo džin trenutno njihovo najpopularnije piće, no nadaju se da će ove medalje pomoći u jačem etabliranju cjelokupne, iznimno raznovrsne linije pića, koja uključuje i rakije od kadulje i smokve, teranino, pelinkovac, te likere od lavande i crne masline. Uskoro će i ova linija biti obogaćena novim proizvodima, između ostalog i sloe džinom.
No nisu popularni samo njihovi alkoholni proizvodi, već i linija kozmetičkih proizvoda. Posebice su tražene hidratantna krema i piling za lice, balzam za usne, eterična ulja smilja i lovora, hidrolati, ručno rađeni sapuni s mirisom slatke naranče i meda. Ali ne samo kozmetika, već i osvježavajući sirupi s okusom lavande, bazge i kadulje.
Posebni izazovi
Izazova u cijeloj priči nije manjkalo, kako to i inače biva u privatnom poduzetništvu, pogotovo kad se proizvodi nešto novo. Tržište je prilično zasićeno prirodnim proizvodima, nudi se svašta i jednom novom, malom brandu nije lako parirati većim i poznatim markama. Izazova je bilo već u startu s kreiranjem branda, od naziva do izgleda, potom stvaranju kvalitetne prirodne kozmetike, njezinom analiziranju i certificiranju, pa kao i marketingom.
Smišljanje, stvaranje i degustiranje proizvoda, kao i sam fizički jako naporan rad na plantaži posebni su izazovi. U svemu tome pomaže im mala grupa suradnika, a u radu na farmi povremeno i prijatelji i obitelj. Ključ svega je uživanje u poslu, koliko god naporan bio, i vjera u proizvode u koje se ulaže puno truda i ljubavi.
Planovi za budućnost, osim novih proizvoda, uključuju gradnju gospodarske zgrade i rješavanje infrastrukture na plantaži te njeno otvaranje za posjetitelje, kako bi mogli prošetati, pomirisati, dotaknuti i uživati u mirisima i okusima otoka Krka na licu mjesta.