POGREŠKA KOJA MOŽE ZAVRŠITI KOBNO /

Stručnjak iz Srbije upozorava: 'Nikad ne servisirajte auto netom prije putovanja! Evo kada je idealno vrijeme za to'

Image
Foto: Profimedia

Prije putovanja preporučuje se vizualni pregled: provjerite gume te ima li dovoljno rashladne tekućine i ulja u motoru

1.7.2021.
12:11
Profimedia
VOYO logo

Put od dvije tisuće kilometara i dulje, posebno u inozemstvo, zahtijeva temeljitu pripremu vozila. To se posebno odnosi na starije automobile, jer je kvar tisuću kilometara od kuće posljednje što vam treba, piše Kurir.

Kako se bliži sezona godišnjih odmora, mnogi će se voziti do odabranih odredišta. Stručnjaci iz Auto-moto saveza Srbije ističu koliko je važno provjeriti svoje vozilo prije bilo kojeg dugog putovanja 20 do 30 dana prije polaska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jovica Mitić iz Auto-moto saveza Srbije rekao je za RTS da veliki postotak vozača provjerava tehničku ispravnost vozila prvenstveno prije nekih dužih putovanja, jer smo sada u takvom razdoblju kada se kilometri mogu mjeriti u tisućama.

"Ono što bismo savjetovali vozačima je da nikada ne servisiraju vozila neposredno prije puta, to bi trebalo učiniti 20 ili 30 dana prije, tako da, ako dođe do kvara nakon servisa, možete imati dovoljno vremena za uklanjanje tog kvara i na taj način smanjiti rizik i povećati svoju sigurnost", rekao je Mitić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Važno je da vozač bude odmoran

Prema njegovim riječima, normalno je odraditi sve pripreme prije puta. Putovanje je sigurno tek kada obavite sve potrebne radnje. Prije putovanja preporuča se vizualni pregled: provjerite gume te ima li dovoljno rashladne tekućine i ulja u motoru.

Također treba provjeriti je li rezervni kotač ispravan, je li dizalica ispravna te imate li ključ pomoću kojeg možete odviti matice na kotačima. Kada kreće na duga putovanja, važno je da vozač bude odmoran.

Mitić kaže da odmor zahtjeva niz akcija tijekom razdoblja pripreme za putovanje. Spavanje od šest, sedam ili osam sati vrlo je važno. Potrebno je napraviti plan kojim ćemo se kretati cestom, na kojem ćemo graničnom prijelazu prijeći, na kojoj ćemo se benzinskoj postaji zaustaviti i natočiti gorivo, gdje ćemo praviti pauze i sl.

"Sve su to neke stvari koje čovjek mora poduzeti kako bi mogao imati sigurno putovanje nakon šest do osam sati sna", istaknuo je Mitić te je rekao da ne možemo zavarati svoje tijelo. Svako dva sata trebali biste napraviti pauzu od 15 minuta s rekreacijom i osvježenjem uz napitke, kako biste probudili tijelo te bili koncentrirani i usredotočeni na vožnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posljednji sat je najkritičniji

Već nakon četvrtog i petog sata umor dolazi češće i brže, a tada vozaču treba češća pauza i odmor od sat vremena do 15 minuta. "Ono što bih želio spomenuti jest da je posljednji sat vožnje možda najkritičniji. Kad vozači vide more i kad znaju da su već postigli cilj, tada se organizam opusti, pada koncentracija i događaju se pogreške i prometne nesreće", rekao je Mitić.

Kada se dugo čeka na naplatnim rampama ili je došlo do zastoja zbog prometne nesreće, ljudi postaju nestrpljivi i žele što prije krenuti. "To je sve sastavni dio putovanja, pa ljudi moraju biti opušteni, ne smiju biti nervozni jer se prometne nesreće događaju odmah nakon takvih prekida", upozorava Mitić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad čekate dva sata, želite nadoknaditi vrijeme, vozite brže i malo nepažnje može dovesti do prometne nesreće, kaže Mitić. Govoreći o klimi u automobilu, objašnjava da bi vozači trebali provjetravati vozilo 30 minuta, kako bi zrak mogao ući, jer u protivnom vozač može zaspati.

Osvrćući se na to kako rashladiti automobil kad se zagrije, Mitić ističe da prvo treba otvoriti vrata i prtljažnik. Na temperaturi od 28 stupnjeva, nakon deset minuta, temperatura raste na 35 stupnjeva, nakon 30 minuta ona se popne 45 stupnjeva, a nakon 90 minuta ona iznosi 56 stupnjeva, naglasio je Mitić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo