Bivši potpredsjednik Amazona, Ethan Evans, podijelio je svoju priču o neuspjehu tijekom lansiranja projekta 2011. godine, koji je gotovo poremetio planove američkog investitora i inženjera, Jeffa Bezosa (70). Greška u dizajnu funkcije "Test Drivea" uzrokovala je veliki problem koji je utjecao na Bezosovu javnu najavu. Kroz ovo iskustvo, Evans je naučio ključne lekcije o komunikaciji u krizama, preuzimanju odgovornosti i ponovnoj izgradnji povjerenja.
Naime, Ethan je 15 godina radio u Amazonu, a 2020. godine napustio je tvrtku. Kako je rekao za Bussines Insider, najveći izazov u njegovoj karijeri dogodio se 2011. godine kada je njegov tim upravljao projektom koji je trebao biti velika stvar za Amazon. No, greška u dizajnu funkcije "Test Drive" prekinula je planove Jeffa Bezosa, a taj neuspjeh doveo je Evansa do ozbiljnog razmišljanja o napuštanju tvrtke.
Naučene lekcije: Problemi i rješenja
Greška u dizajnu dovela je do kašnjenja u lansiranju i povećanog pritiska koji im je priuštio Jeff, što je na koncu dodatno otežalo situaciju. Iako je funkcija bila u fazi testiranja, Bezos je zahtijevao brzo rješenje, a problemi u tehnologiji zahtijevali su više vremena kako bi se situacija ispravila. No, pomoć su ponudili kolege iz drugih timova, a što je na koncu omogućilo brži pronalazak rješenja. U nastavku donosimo šest lekcija koje Ethan naučio i podijelio za Bussines Insider.
1. Komunicirajte jasno i predvidljivo
Počnite slati redovite ažurirane izvještaje o napretku i planovima za rješenje problema. Svaka poruka treba jasno komunicirati situaciju i daljnje korake, što će pomoći u obnovi povjerenja unutar tima.
2. Prihvatite pomoć
Kada se suočite s problemima, ne bojte se zatražiti pomoć od drugih lidera.
Taj potez može omogućiti stvaranje tima koji će brzo raditi na rješenju tehničkih izazova.
3. Izbjegavajte naporan rad tijekom noćnih sati
Planiranje lansiranja u ranim jutarnjim satima, uz naporan rad kroz cijelu noć, pokazuje se kao loša praksa. Naučite biti odlučni u vođenju tima i pomirite se s time da ovakvi rasporedi nisu održivi i treba ih izbjegavati.
4. Preuzmite odgovornost
Ako dođe do greške, preuzmite odgovornost. Vaš tim i vi morate priznati odgovornost. U Amazonu postoji proces ispravljanja grešaka (COE), koji uključuje istraživanje uzroka problema i plan za sprječavanje budućih grešaka. Iako može biti neugodno, dijeljenje izvještaja s kolegama pomoći će vam da izgradite povjerenje u svoje vodstvo.
5. Suočite se sa svojim nadređenima
Nakon što se suočite s izazovima, imat ćete priliku da se suočite sa svojim nadređenima. Iako je lakše izbjeći kritiku, suočavanje s njima može pokazati da ste spremni za ponovnu izgradnju povjerenja i da ste voljni naučiti iz svojih grešaka.
Nemojte se skrivati. Suočite se sa svojim nadređenima, čak i ako mislite da ćete biti kritizirani. To vam može pomoći da zadržite posao, jer će nadređeni vidjeti vašu volju za učenjem i poboljšanjem.
6. Rad na povratku povjerenja
6. "Definicija ludila je raditi uvijek istu stvar iznova i očekivati drugačiji rezultat.": Prvo i najvažnije prema psihijatrima, postoje mnoge definicije ludila. Drugo ova fraza ne uzima u obzir razloge zbog kojih netko možda ne ispunjava cilj koji ste vi zamislili.
Nakon neuspjeha, morat ćete ponovno dokazati da možete dosljedno voditi tim. Promaknuće može doći tek nakon vremena, ali naučit ćete koliko je važno održavati visoke standarde, oprostiti sebi i nastaviti dalje. Na kraju, ljubaznost i ohrabrenje koje ste dobili mogu vas inspirirati da nastavite graditi svoju karijeru.
POGLEDAJTE OVAJ VIDEO: Najbogatiji čovjek na svijetu i vlasnik Amazona Jeff Bezos id eu svemir. Peticiju da tamo i ostane popisalo 100.000 ljudi