Nema više pohanih piceka u tramvajima

Dosta je više bilo onih koji uđu u tramvaj, zasjednu na prvu stolicu, iz cekera izvade pohanog piceka zamotanog u novinski papir i navale na batačiće.

2.10.2013.
11:49
VOYO logo

Zagrepčanci će se napokon naučiti redu i kulturi te ponašanju u javnom prijevozu. Uvode se novi kontrolori koji će pomno pratiti i nadgledati bestidnike koji jedu i piju u sredstvima javnog prijevoza, te ometaju druge putnike i pokušavaju ući u prepun tramvaj.

Toga više neće biti, a drznici koji se ne budu pridržavali novih pravila, bit će kažnjeni novčanom kaznom od 500 do 800 kuna. Svakako hvalevrijedan i mudar potez.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pa dosta je više bilo onih koji uđu u tramvaj, zasjednu na prvu stolicu, iz cekera izvade pohanog piceka zamotanog u novinski papir pa navale na batačiće. Takvi bi se mogli voziti od prve do posljednje stanice i piti krv većini onih koji nemaju što za jesti (a puno je takvih). Zna se gdje se jede – po pučkim kuhinjama i kontejnerima.

Trudnica jede, dijete jede! Pa gdje toga još ima?!

Jutros u busu nasuprot mene sjedi trudnica i navalila na jabuku k'o gluh na telefon. Stvarno grozan prizor. Prvo, ako si trudna, kamo uopće imaš ići kad znaš da ti se ionako nitko neće dignuti i ustupiti mjesto (ova je imala sreće jer je ušla na prvoj stanici). Sigurno je izmislila neki pregled na koji mora otići, a ne znam što će joj, jer ako može jesti, nije joj ništa. Odmah sam poželjela da se stvori kontrolor i da je opali s 800 kuna kazne. Em u visokoj trudnoći zauzela skoro dva mjesta, em hrda tu jabučetinu pred tako kulturnim i finim svijetom koji se vozi s njom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon nekoliko stanica ulazi majka s djetetom, prema mojoj slobodnoj procjeni, starim oko tri godine. To derište jede krafnu. Naravno da bi i tu mater smjesta trebalo kazniti i još joj pozvati centar za socijalnu skrb jer ga nije nahranila kod kuće, nego mu je usput, možda žureći u vrtić, pa na posao ili liječniku, kupila krafnu. Osim što je takav doručak totalno nezdrav, čemu ona uči to dijete? Što će od njega nastati doli delinkvent i okorjeli kriminalac ako mu se već sad dopušta da jede u sredstvima javnog prijevoza? S 15 godina će sigurno žderati burek nekome iznad glave i završiti u Lepoglavi.

Razmislite o bejzbolskim palicama i elektrošokerima

A tek ovi što ulaze u prepun tramvaj... Za njih ni ove novčane kazne nisu dovoljne. Najbolje bi bilo kontrolore koje će rastjerivati takvu bagru opskrbiti bejzbolskim palicama i elektrošokerima (za one najupornije). Manje je sad bitno kako uopće tramvaji i busevi mogu biti toliko puni da se ne može u njih ući, iako mi je negdje u primisli da nešto jebeno ne štima s voznim redom i brojem vozila javnog prijevoza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, krenete s posla i žurite po dijete u vrtić. Dolazi tramvaj i kontrolor vam kaže: 'Gospođo, vi ne možete ući jer više nema mjesta!' Preklinjete ga da vas pusti jer morate po dijete, a on (ako je iole suosjećajan i ima natruhe ljudskosti u sebi) utješit će vas riječima da je dijete na toplom i zbrinuto i da vi komotno možete još sat vremena čekati tramvaj u koji se može ući.

Naravno, ako ga uputite na to da imate šestero djece na konto kojih ste 'napravili biznis', pa mu objasnite da ne plaćate vrtić za tu djecu, da ste na taj način dobili stan, Grad, odnosno porezni obveznici, vam plaćaju režije i hranu te ste ostavili i posao kako ne biste izgubili te povlastice, kontrolor će vas odmah pustiti jer zna da šef Bandić jedino takve građane uvažava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najavljena je i mogućnost da će građani moći ulaziti samo na prva vrata kako bi se obavila što bolja kontrola poštenog svijeta s kartama i švercerske bagre. Nije mi jedino jasno kako će to biti provedivo u starim tramvajima koji imaju dvoja kola. Valjda će staviti jednog kontrolora i na prva vrata drugih kola. A tek taj kuršlus i gubitak vremena oko izlazaka i ulazaka ne želim ni zamišljati.

Skuplje karte za grijanje i klimu

Nego, Bandiću, imam ti ja još nekoliko korisnih prijedloga kako popuniti proračun tog ogromnog gubitaša zvanog ZET. Vidi ovako, cijene karata preko zime i ljeta bi mogao povećati. A evo i zašto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom zime busevi i tramvaji pale grijanje. Dakle, hoćete se voziti u grijanom i toplom prostoru, izvolite to platiti. Pobogu, i kod kuće kad se grijete stigne vam račun za grijanje. Isto je i preko ljeta s klimatiziranim sredstvima javnog prijevoza. Svi koji kod kuće imaju klimu, plaćaju veće račune za struju. Nemoj pasti u zamku, pa da ljudi uživaju blagodati klime vozeći se po cijeli dan u tramvaju za sitne pare.

Dobro, ima i onih prastarih tramvaja, poput dvojke koja vozi na Žitnjak, pa se eventualno može otvoriti samo jedan prozor. E, sretnici koji uspiju zauzeti to povlašteno mjesto na kojem mogu dobiti dašak zraka, također bi trebali platiti veću cijenu karte od onih koji padaju u nesvijest na plus 40 stupnjeva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Možete i razdijeliti primjerice visinu karata za one koji sjede i za one koji stoje. Zašto bih ja stajala i plaćala istu cijenu kao oni koji sjede ili obrnuto?

Nisam protivnik toga da se uvede kultura u sredstva javnog prijevoza i da mi raznorazni pijanci ne prolijevaju pivo pod noge, ali, Bandiću, morat ćeš naučiti kulturi i svoje kontrolore. Jer, vjeruj mi, toliko se ljudi žalilo na njihovo bezobrazno ponašanje da je to strašno. O tome smo pisali nadugo i naširoko, pa to sad ovdje neću ponavljati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I da, ta tvoja odluka da smanjiš cijene određenih karata nikome neće zamagliti oči. Jer Zagrepčani i dalje plaćaju uvjerljivo najskuplji javni prijevoz u Europi. Usporedimo li prosječnu plaću, dobijemo da Zagrepčani za jednu vožnju tramvajem plaćaju dvostruko više od stanovnika Beča i tri puta više od Rimljana. Unatoč prirezu od 18 posto.

Super je tražiti kulturu kod korisnika javnog prijevoza, i to svesrdno podržavam, ali onda je red započeti od sebe, odnosno ZET-a. Kultura javnog prijevoza znači i dovoljan broj autobusa i tramvaja i manje gužve, kultura prijevoza znači i dostupnost tog prijevoza po prihvatljivoj cijeni za većinu građana, znači i odnos prema tim građanima kao prema klijentima, kupcima karata, a ne kao prema stoci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču